Регистрация

JYSK България планира отварянето на още над 25 магазина в дългосрочен план

Автор: Йоан Запрянов 09 август 2016
От компанията се целят в отварянето на десети магазин до края на годината, който ще се намира в Пазарджик

В дългосрочен план датската мебелна верига JYSK ще отвори още 25 магазина в България. Това каза пред "Капитал Daily" Радосвет Александров от отдел "Продажби и маркетинг" на JYSK за България и Румъния. JYSK България оперира в страната през дружеството "Юск бул" и през миналата седмица откри осмия си обект, който се намира в Асеновград. От компанията също така обявиха, че през тази седмица ще отворят обект и във Варна, а до края на годината ще заработи и десети обект на веригата.

Два нови обекта през август

JYSK България вече откри на 4 август магазина си в Асеновград, като изборът на локация е свързан с натовареността на обекта в Пловдив, който е сред най-добре представящите се от мебелната верига в България. За да е в помощ на пловдивския магазин, от "Юск бул" поставят в близост до него още един удобен за района магазин. Според проучванията на екипа на JYSK голяма част от живеещите в Асеновград работят в Пловдив и отварянето на такъв магазин ще улесни значително достъпа им. Търговската площ на магазина е 1040 кв.м.

Др
угият магазин, който ще бъде отворен съвсем скоро, е този в Retail Park Varna. Миналата седмица на запитване oт страна на "Капитал Daily" от консултантската компания в сферата на имотите Colliers – България, които работят с българския клон на JYSK, получихме отговор, че около откриването на магазина има неяснота, въпреки че е сигурно, че такъв ще има. Проблемите, изглежда, са изгладени и магазинът във Варна ще бъде открит на 11 август, като търговската му площ ще бъде почти идентична с тази в Асеновград - 1035 кв.м. Според представителството на JYSK в България интересът към отварянето на магазин на веригата във Варна е голям.

Вече на печалба

По думите на Александров JYSK България вече не е франчайз от 3 години насам, като през 2013 г. българският клон е преминал към групата на JYSK Nordic. Тогава компанията започна и своето масово разширение. Допреди четири години магазините в страната бяха само три, докато в момента от компанията се целят в отварянето на десети магазин до края на годината, който ще се намира в Пазарджик. Дългосрочната цел е магазините да станат 35. Плановете за тях обаче са "все още само на хартия", според Александров няма и конкретен срок за дългосрочния план.

От преминаването на клона към JYSK Nordic българските магазини са подобрили рентабилността си. Според данните от Търговския регистър те обаче продължават да работят на загуба.
През 2015 г. приходите на "Юск бул" са 11.8 млн. лв., а нетната загуба е 183 хил. лв. За последно "Юск бул" е работила на печалба през 2008 г., когато при приходи от 6.7 млн. лв. положителният финансов резултат е бил близо 400 хил. лв. Според Александров в последното тримесечие магазините на дружеството най-накрая са започнали да работят на печалба.

Българското поделение на JYSK върви ръка за ръка с това в Румъния, където се отварят много повече магазини, но сега се очаква новите обекти на българското дружество да отварят с по-бързи темпове заради назначаването на мениджър по разширението в страната, който да улесни откриването на нови локации и подписването на договори. По данни от компанията България и Румъния са сред най-добре справящите се в групата на JYSK Nordic, която включва страни като Полша, Украйна, Чехия, Словакия, Холандия, Дания, Финландия и Норвегия.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България