Регистрация

Найденов ще моли търговски вериги да задържат още цените на основни храни

Автор: dariknews.bg 28 септември 2012 , 3 коментара
Според земеделския министър "добрата практика" може да бъде продължена и в следващите тежки месеци.

 
Автор: Анелия Николова

За продължаване на промоциите с цените на основни хранителни продукти ще помоли земеделският министър Мирослав Найденов. Пред "Дарик" Найденов заяви, че скоро предстои среща с големите търговски вериги, които се включиха в инициативата му за своеобразно задържане на цените на основните храни за три месеца. Според земеделския министър "добрата практика" може да бъде продължена и в следващите тежки месеци. Той подчерта, че това не е нито мораториум, нито замразяване на цените.

Според министъра след провеждане на разговорите между него и представителите на търговските вериги, практиката може да продължи, ако не в същата форма, то в някаква различна "форма на промоции".

Найденов припомни, че става дума за основни хранителни продукти, които най-бедните хора слагат на трапезата си. По думите му за тях това е възможност в тежката криза. "Мисля си, че търговските вериги ще го отчетат, но сигурно има увеличено търсене и увеличено потребление", коментира Найденов. Зeмеделският министър подчерта, че това би било добре и за производителите, защото търговските вериги поръчват по-големи количества.

Според министъра задържането на цените на основни храни в определени хипермаркети е социална мярка и той изрази надежда, че като добра практика тя ще продължи да се прилага в следващите тежки месеци.

За срок от три месеца, считано от 3 август цените на десет основни хранителни продукта замръзнаха за три месеца в някои търговски вериги по инициатива на земеделското министерство. Става въпрос за стоки родно производство. Социалната кошница включва: хляб - бял и Добруджа, краве кисело мляко, краве прясно мляко, краве масло, кашкавал "Витоша", пилешко месо, свинско месо трупно, най-потребяваните яйца - размер М от десет броя, и кренвирши.

 

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души