Регистрация

Класацията К100: Добра година за компаниите в хранителния сектор

Със своите 15% ръст на приходите, компаниите от сектора за храни и напитки се радват на една от най-добрите си години.

Автор: Регал 03 юли 2017

Големите скокове са при производителите на слънчогледово олио за износ, но добри продажби отчитат дори дружества с фокус върху местния пазар като пивоварите, минералната вода "Девин", сладки изделия - "Престиж 96" и "Чипита".

Лидер в сектор "Храни и напитки" за трета поредна година е "Олива" със своите два маслодобивни завода – в Кнежа и в Полски Тръмбеш. Мажоритарен акционер в компанията е търговецът на зърно "Билдком" - собственост на Ангел Георгиев. Дружеството има много силна 2016 с над 42% ръст на приходите от продажби, които надхвърлят 544 млн. лв., но отчита почти шест пъти помалка печалба в сравнение с 2015 г. Причината - повече изнесено слънчогледово и рапично масло, но свити маржове заради задържани продажби на земеделската реколта в страната. Тази година компанията започва нова инвестиция за 40 млн. евро до Варна.

Пълната класация с анализи по сектори ще намерите в новото издание на годишната класация К100. Абонатите на "Капитал" с план PRO получават изданието като подарък, а всички останали читатели могат да го намерят в търговската мрежа или да го поръчат онлайн.
Поръчайте Вашия К100 »
На хартия или PDF

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Пазарът на кафе в България расте и през 2023 г. Ръстът е 12% и е резултат от вдигането на цената с 16%. Най-значим дял в продажбите има мляното кафе
Свежите витрини на "Кауфланд България" получиха сертификат за качество от TUV Austria От веригата отчитат покачващ се интерес към продуктите на щандовете, на които се предлагат над 400 пресни артикула