С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Класацията К100: Добра година за компаниите в хранителния сектор

Със своите 15% ръст на приходите, компаниите от сектора за храни и напитки се радват на една от най-добрите си години.

Автор: Регал 03 юли 2017

Големите скокове са при производителите на слънчогледово олио за износ, но добри продажби отчитат дори дружества с фокус върху местния пазар като пивоварите, минералната вода "Девин", сладки изделия - "Престиж 96" и "Чипита".

Лидер в сектор "Храни и напитки" за трета поредна година е "Олива" със своите два маслодобивни завода – в Кнежа и в Полски Тръмбеш. Мажоритарен акционер в компанията е търговецът на зърно "Билдком" - собственост на Ангел Георгиев. Дружеството има много силна 2016 с над 42% ръст на приходите от продажби, които надхвърлят 544 млн. лв., но отчита почти шест пъти помалка печалба в сравнение с 2015 г. Причината - повече изнесено слънчогледово и рапично масло, но свити маржове заради задържани продажби на земеделската реколта в страната. Тази година компанията започва нова инвестиция за 40 млн. евро до Варна.

Пълната класация с анализи по сектори ще намерите в новото издание на годишната класация К100. Абонатите на "Капитал" с план PRO получават изданието като подарък, а всички останали читатели могат да го намерят в търговската мрежа или да го поръчат онлайн.
Поръчайте Вашия К100 »
На хартия или PDF

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
JYSK ще открие шест нови магазина в страната до края на годината Новост за българското дружество е създаването на специален B2B отдел за корпоративни продажби