Регистрация

Българите са похарчили 2 млрд. евро онлайн през 2023 г. Пазарът се е удвоил за 4 години

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 21 декември 2023

Годишният ръст в интернет търговията е 19%, а средната годишна онлайн кошница е 680 евро, посочва доклад на Българската Е-комерс асоциация (БЕА)

Фотограф: Юлия Лазарова

През 2023 г. продажбите по интернет в България отбелязват 19% ръст и надхвърлят 1.95 милиарда евро. За сравнение - през 2019 г. обемът на онлайн пазара е 0.9 милиарда евро, т.е. за четири години той е удвоен. Данните са от 6-ото издание на "Паспорт 2023 на е-комерс индустрията в България", изготвен от Българската е-комерс асоциация (БЕА).

"Трендът е възходящ и основна причина за това е удобството на електронната търговия. Удобството на електронната търговия е новата лоялност", коментира за "Капитал" Жанет Найденова, председател на БЕА.

Четете пълния текст на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Касите на самообслужване – хит при веригите тук, разколебаване на Запад Хранителните супермаркети в България харесват системата за самотаксуване. В САЩ и в Европа - вече не толкова.