С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Ерата на "произведено в Китай" започва да отминава

Автор: Йорданка Веселинова 29 юли 2019

Все повече американски компании напускат Китай и търсят нови страни за производство

Nike и Lululemon Athletica напуснаха Китай през 2016 г., тъй като условията за производство не бяха достатъчно добри за тях. Тогава компаниите решиха да се насочат към Виетнам. Сега, когато сме свидетели на търговската война, останалите в Китай компании се оказват уязвими и трябва да търсят други алтернативи, като Виетнам се оказа предпочитаната дестинация, пише Bloomberg.

Виетнам като алтернатива?

"Съдейки по глобалната ситуация, най-важното сега е диверсификацията", заяви в интервю председателят на Eclat Textile Хунг Ченг-Хай. "Клиентите също искат да диверсифицираме рисковете, като например целим производствените бази да не са в една държава. Сега 50% от нашите дрехи са произведени във Виетнам, тоест това не е достатъчна диверсификация на производството."

Повишеното търговско напрежение между САЩ и Китай наруши глобалните вериги за доставки, принуждавайки компаниите да преместят производството си в страни като Тайван, Виетнам и Бангладеш. Все по-негативната позиция на американския президент Доналд Тръпм към Виетнам, който според него е най-големият търговски нарушител, накара компаниите, които преместиха производството си от Китай във Виетнам, да осъзнаят, че нито една страна не е достатъчно устойчива, за да служи като глобален център за доставки.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Контрабандата на цигари достигна най-ниското ниво от девет години Премиерът Бойко Борисов предупреди лекарите да не пишат фалшиви болнични
Alibaba зарадва инвеститорите със силен ръст на продажбите Приходите на компанията са нараснали с 42% през второто тримесечие, докато тези на конкурента ѝ Tencent бяха под очакванията