С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Потребителите в България са настроени да харчат повече през тази година

Автор: Гергана Михайлова 22 май 2019

Изследването "Обсерватория" на БНП "Париба Лични финанси" показва стремеж към по-висок жизнен стандарт

Фотограф: Юлия Лазарова

Въпреки че са сред най-песимистично настроените към състоянието на държавата си, българите са в топ 3 на нациите от Европейския съюз, които възнамеряват да харчат най-много през тази година. Намеренията им са свързани основно с пътуване и почивка, покупка на черна и бяла техника, ремонт на дома. Това показва изследването на потребителските нагласи "Обсерватория" на БНП "Париба Лични финанси", проведено в 17 държави с допитване до 14 хил. души. За трета година то включва и преглед на тенденциите в България, а изводите са, че потребителите тук вече не са толкова рационални в поведението си, а се влияят силно от емоционални и ценностни импулси.

От желание за по-висок стандарт

На въпрос дали през следващите 12 месеца смятат да харчат повече, отколкото досега, 62% от българите, участвали в допитването, са отговорили положително. Това отрежда на страната челно място след Словакия и Румъния. Изброявайки нещата, които биха купили, анкетираните показват стремеж към по-висок жизнен стандарт, което е логично предвид стремежа за догонване на средноевропейското ниво, анализират резултатите експертите на БНП "Париба Лични финанси".

По-любопитното е, че склонността към повече покупки идва на фона на значителен песимизъм за състоянието на държавата и осъзнаване, че собствената покупателна способност не се е повишила чувствително, че да позволява по-голямо потребление. По скала с 10 точки българите оценяват състоянието на държавата си с 3.7 точки при средно за Европа 5.4 точки. Едва с 2% е нараснал процентът на анкетираните, които посочват, че покупателната им способност се е увеличила спрямо миналата година. Такъв отговор са дали 30% от анкетираните.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Категорията на шоколада в България има перспектива за развитие Средната му консумация е все още под средната за Европа
Празниците за повечето търговски вериги в САЩ няма да са весели Традиционните магазини очакват по-малко приходи през коледния сезон заради нарастващия брой онлайн поръчки