С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Глад за складове въпреки новите обекти

Автор: Боряна Генчева 14 март 2019

Предлагането в София нараства с над 13% през 2018 г., но все още изостава от търсенето

През 2018 г. беше направена първа копка на разширението на логистичен парк East Ring
Фотограф: Цветелина Белутова

Търсенето на индустриални площи в България изпреварва предлагането и през 2018 г. Това става ясно от анализи на Colliers и Forton за пазара на складови и производствени имоти в края на миналата година. "През 2018 г. инвеститорите като че ли станаха по-смели, започнаха да преразглеждат замразените планове за логистични комплекси и да строят. Независимо от всичко на пазара има глад за големи и модерни площи", коментира Симеон Митев, собственик на специализираната платформа за индустриални имоти "БГсклад".

Вторият най-силен период за последните 10 г.

През 2018 г. в София са завършени 126 600 кв.м логистични и производствени площи и това е вторият най-силен период за софийския пазар на индустриални терени през изминалите десет години, пишат от Forton. По тяхна оценка новите откривания са увеличили общото предлагане до 1.08 млн. кв.м, което е с 13% за годината. Според Colliers модерните складови и логистични площи в София достигат 0.96 млн. кв.м в края на годината, като през втората й половина то нараства с 5% (38 000 кв.м).

Основните тенденции през 2018 г. бяха голямото търсене и предлагане в най-малкия сегмент, а именно до 500 кв.м, както и в най-големия - от 1000 кв.м нагоре. Търсенето между 500 и 1000 кв.м не бе особено активно, коментира Симеон Митов.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София