С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

През октомври показателят на доверие на потребителите запазва приблизително равнището си от юли

Автор: Регал 04 ноември 2016

През октомври по-голямата част от потребителите продължават да оценяват икономическата ситуация в страната като неблагоприятна за спестяване, въпреки че техният относителен дял намалява в сравнение с три месеца по-рано.

Фотограф: Юлия Лазарова

През октомври общият показател на доверие на потребителите запазва приблизително равнището си от юли, съобщи Националният статистически институт, цитиран от БТА.

Според оценките на потребителите има известна положителна промяна във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца. Очакванията на живеещите в селата са тази положителна тенденция да продължи и през следващите дванадесет месеца за разлика от населението в градовете, което е по-негативно настроено в сравнение с три месеца по-рано.

Мненията на потребителите относно развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията за следващите дванадесет месеца, са леко влошени спрямо предходното наблюдение.

По-неблагоприятни в сравнение с юли са и оценките на потребителите за изменението на потребителските цени през последните дванадесет месеца, като инфлационните очаквания се запазват и за следващите дванадесет месеца. За безработицата в страната през следващите дванадесет месеца преобладават предвижданията, че тя ще продължи да се увеличава.

През октомври по-голямата част от потребителите продължават да оценяват икономическата ситуация в страната като неблагоприятна за спестяване, въпреки че техният относителен дял намалява в сравнение с три месеца по-рано.

Последната анкета обаче регистрира по-позитивна нагласа в намеренията на потребителите по отношение на извършването на разходи за "подобрения на дома" през следващите дванадесет месеца.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Свинското: скъпо и дефицитно Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България
"Кауфланд България" с 30% годишен ръст на продажбите на текстилни изделия под собствени марки Веригата предлага над 700 артикула, 600 от които са изработени от органичен памук