Регистрация

Касите на самообслужване – хит при веригите тук, разколебаване на Запад

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 26 февруари 2024

Хранителните супермаркети в България харесват системата за самотаксуване. В САЩ и в Европа - вече не толкова.

Фотограф: Георги Кожухаров

Удобство или тежест са касите на самообслужване в търговските обекти и ще изчезнат ли касиерите? Западни анализатори вече твърдят, че експериментът със self-check машините е "пълен провал и катастрофа както за потребителите, така и за търговците на дребно". И дават примери с британската верига за хранителни стоки Booths, която се отказа изцяло от роботите касиери. Walmart пък изтегли машините за самочекиране от някои свои обекти. Преди две години американската верига Dollar General инвестира значителни средства в технологията за самотаксуване, но наскоро обяви, че проектът се е провалил и че планира да увеличи броя на служителите в зоната на касите за плащане.

Причина за този отлив са разходите за въвеждане на автоматите и за служители, които наблюдават и консултират процеса, както и нарастващите съзнателни или неволни кражби при самотаксуването. Тази световна тенденция обаче е далеч от българските търговски вериги, показва анкета на "Капитал". Поне засега.

Четете пълния текст на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Пазарът на кафе в България расте и през 2023 г. Ръстът е 12% и е резултат от вдигането на цената с 16%. Най-значим дял в продажбите има мляното кафе
Свежите витрини на "Кауфланд България" получиха сертификат за качество от TUV Austria От веригата отчитат покачващ се интерес към продуктите на щандовете, на които се предлагат над 400 пресни артикула