Регистрация

Големите вериги: Нови планове за експанзия

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 15 януари 2024

Мениджърите на 7 търговски компании за очакванията и инвестициите през 2024 г.

Фотограф: Велко Ангелов

Коронавирус, войни, цени на електроенергия, невиждани нива на инфлацията. Това минало, съчетано с огромни технологични промени, диктува икономическата обстановка и нагласата на потребителите. В тази среда големите търговски вериги продължават да откриват нови обекти и да отчитат възходящи финансови резултати.

Каква беше изтеклата година и какви са нагласите за 2024 г. според мениджърите на: "Кауфланд", "Лидл", "Билла", "Метро", "Фантастико", "Видеолукс холдинг" и ССС. Ето въпросите, които "Капитал" им зададе:
  • 1. Колко обекта открихте през 2023 г.? Какви инвестиции направихте през 2023? Какви финансови резултати очаквате за 2023 г. - приходи, печалба, ръст?
  • 2. Кои са водещите трендове в ритейла през 2023? Какви очаквате да са през 2024 г.?
  • 3. На колко се оценява целият пазар на бързооборотни стоки за 2023 и какъв дял държи вашата компания?
  • 4. Какво е влиянието на инфлацията върху продажните цени?
  • 5. Какво е мястото на дигитализацията в бизнеса на компанията?
  • 6. Колко обекта планирате да откриете през 2024 г. и къде? Какви други инвестиции планирате за 2024 г.? В бюджета за годината какъв ръст/спад на приходите залагате?
Четете пълния текст на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Пазарът на кафе в България расте и през 2023 г. Ръстът е 12% и е резултат от вдигането на цената с 16%. Най-значим дял в продажбите има мляното кафе
Свежите витрини на "Кауфланд България" получиха сертификат за качество от TUV Austria От веригата отчитат покачващ се интерес към продуктите на щандовете, на които се предлагат над 400 пресни артикула