Регистрация

Големите вериги: Нови планове за експанзия

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 15 януари 2024

Мениджърите на 7 търговски компании за очакванията и инвестициите през 2024 г.

Фотограф: Велко Ангелов

Коронавирус, войни, цени на електроенергия, невиждани нива на инфлацията. Това минало, съчетано с огромни технологични промени, диктува икономическата обстановка и нагласата на потребителите. В тази среда големите търговски вериги продължават да откриват нови обекти и да отчитат възходящи финансови резултати.

Каква беше изтеклата година и какви са нагласите за 2024 г. според мениджърите на: "Кауфланд", "Лидл", "Билла", "Метро", "Фантастико", "Видеолукс холдинг" и ССС. Ето въпросите, които "Капитал" им зададе:
  • 1. Колко обекта открихте през 2023 г.? Какви инвестиции направихте през 2023? Какви финансови резултати очаквате за 2023 г. - приходи, печалба, ръст?
  • 2. Кои са водещите трендове в ритейла през 2023? Какви очаквате да са през 2024 г.?
  • 3. На колко се оценява целият пазар на бързооборотни стоки за 2023 и какъв дял държи вашата компания?
  • 4. Какво е влиянието на инфлацията върху продажните цени?
  • 5. Какво е мястото на дигитализацията в бизнеса на компанията?
  • 6. Колко обекта планирате да откриете през 2024 г. и къде? Какви други инвестиции планирате за 2024 г.? В бюджета за годината какъв ръст/спад на приходите залагате?
Четете пълния текст на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Касите на самообслужване – хит при веригите тук, разколебаване на Запад Хранителните супермаркети в България харесват системата за самотаксуване. В САЩ и в Европа - вече не толкова.