С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Чисто от Чехия, скоро и от София

Автор: Пламена Кацарова 12 октомври 2019

В началото на 2018 г. Вихра Динчева и Ирена Събева заедно създават "Тиера Верде България", която предлага екологични почистващи препарати и стоки за живот с нулев отпадък

Основателките Вихра Динчева(вляво) и Ирена Събева предлагат продуктите си и в магазина си "На чисто", който освен търговски обект е и образователен център
Фотограф: Цветелина Белутова

За Вихра Динчева 2017 е годината на промените – тя се връща в България след 13 години, прекарани в чужбина. Случайността я среща с Ирена Събева. Двете намират общите си интереси около темата за компостирането и опазването на природата и остават в контакт. Динчева споделя, че в домакинството си ползва чешки биопрепарати и стоки с нулев отпадък, произведени от нейна позната, и предлага на Събева да ги пробва. Тя опитва, остава доволна от продуктите, а след известно време Динчева я запознава с производителката им - чехкинята Наташа, основателка на "Тиера Верде Чехия". Така в началото на 2018 г. заедно създават "Тиера Верде България", в която Динчева и Събева са с дялове по 30%, а чешката компания - с 40%.

Бизнесът дотук

За шестте месеца от началото на дейността на компанията до края на 2018 г. приходите са 23 хил. лв. Днес портфолиото й включва над 60 продукта от три категории, а очакванията са, че през 2019 г. приходите на българското дружество ще се увеличат неколкократно – до 145 хил. лева. Бизнесът им се очаква да излезе на печалба до края на тази година. Към момента продуктите им се предлагат във фирмения магазин в София, във вериги биомагазини, както и онлайн. Най-скорошното "завоевание" на младата компания е влизането в дрогериите dm.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
LVMH намалява страховете за ефекта на протестите в Хонконг върху пазара на луксозни стоки Книжата на производителя на луксозни стоки поскъпнаха с близо 4% в четвъртък