С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Търговските вериги настояват за по-гъвкаво трудово законодателство

Автор: Мара Георгиева 12 юни 2019

Компаниите изчисляват, че промените ще доведат до по-ефективна икономика

Ограничения при полагане на извънреден труд и за сключване на срочни трудови договори. Невъзможност за почасово наемане на служители. Липса на гъвкавост при формиране на трудовото възнаграждение. Това са част от проблемите, създавани от действащото трудово законодателство, според членовете на Сдружението за модерна търговия (СМТ, в което влизат веригите Billa, dm, Kaufland, Lidl, Mr. Bricolage и T MARKET), които са подготвили и депозирали предложения за промени.

Извънреден труд, работни графици

Според действащия Кодекс на труда извънредният труд е допустим само по изключение. Това ограничава оперативно компаниите и хората, които искат да работят повече и така да увеличат доходите си, коментираха мениджъри на търговските вериги на специална пресконференция.

Актуални данни на Евростат показват, че едва 0.6% от хората в страната работят повече от 49 часа седмично, което е много по-ниско от средните за ЕС 5.5%. Експерти на сдружението смятат, че това число е нереалистично и означава, че в България извънреден труд се полага нерегламентирано, което ощетява бюджета и по същество е нелоялна конкуренция спрямо спазващите правилата компании.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Вносителите на автомобили и извънредното положение Повече дистанционни услуги и обслужване от врата до врата са най-големите новости
Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90 Преди дни стартира партньорството ни с foodpanda за онлайн поръчки, казва управителят на компанията пред "Капитал"