С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Маркетплейс платформите: Заедно можем повече

Автор: Мария Иванова 07 май 2019

Онлайн "тържищата" помагат на бизнесите да увеличат продажбите си и заемат все по-важно място в електронната търговия

Shutterstock

С една счупена лазерна показалка. Така започва историята на онлайн маркетплейсите, които през последните две десетилетия постепенно се превърнаха във все по-значима част от електронната търговия. Според проучване от 2015 г. на Ecommerce Foundation и Nyenrode Business University към 2020 г. през тези платформи, на които се събират офертите на множество различни доставчици на стоки и услуги, ще минават 39% от глобалния пазар на е-търговия на дребно. Доклад на Digital Commerce 360 от 2017 г. пък изчислява, че още към 2016 г. стойността на продуктите, продадени през 18-те най-големи маркетплейс платформи в света, достига 1.09 трлн. долара, което представлява 44% от общия обем на електронната търговия в световен мащаб. Как обаче се стига дотам и какво прави този тип платформи толкова привлекателни?

Да се срещнем в интернет

Началото е поставено през 1995 г., когато 28-годишният тогава Пиер Омидияр създава платформата eBay – място за търгове в интернет. Първата продажба през страницата е за счупена лазерна показалка, която е купена за 14.83 долара. Изумен от предложената сума, Омидияр се свързва с купувача, за да му обърне внимание, че все пак става дума за повредена вещ. Отговорът, който пристига, е: "Аз колекционирам счупени лазерни показалки."

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София