С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Търговците на храни: Нови магазини, но малки ръстове

Автор: Мара Георгиева 11 януари 2019

Мениджърите на петте най-големи вериги в сектора представят своите планове за 2019 г.

Фотограф: Юлия Лазарова

Пет големи чуждестранни вериги от години диктуват пазара на храни и други бързооборотни стоки в страната. През 2017 г., за когато има пълни данни, приходите на "Кауфланд", "Лидл", "Метро", "Билла" и "Максима" са били 4.4 млрд. лв. при обща оценка на пазара от 6.5 млрд. лева (без цигарените изделия). Последните години приходите на компаниите растат и те продължават да отварят нови магазини. През 2019 г. обаче планът е умерен: ще има нови обекти, но оптимизмът за ръст на продажбите е приглушен. Двуцифреният растеж при повечето вероятно ще се свие до едноцифрен.

Това са изводите от анкетата на "Капитал" сред мениджърите на пет от най-големите вериги за храни. Ето и въпросите, които им зададохме:

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София