Регистрация

Петъкът на eMAG

Автор: Константин Николов 23 ноември 2018

Само за ден онлайн търговецът успя да продаде стоки в Румъния за 100 млн. евро

Продажби за 100 млн. евро, почти 1.3 млн. купени стоки, от които 52 000 телевизора, 20 000 лаптопа, килограми злато, десетки автомобили, стотици хиляди дребни електроуреди. Подобен цветен оборот е блян дори в годишно измерение за средно големи търговци в България. Но румънският онлайн ритейлър eMAG успя да го постигне за един ден - в тъй наречения Черен петък на 16 ноември, който се проведе седмица преди този по света, а и в България. Немалко потребители смятат е-търговията за елементарен бизнес - според тях компанията пренася стоката от точка А до клиента при минимални разходи. Но зад нея стоят комплексни системи, които особено при мащаб като този на eMAG изискват огромни инвестиции в IT системи, специалисти, логистика и складови площи.

Ден месец храни

eMAG е сред компаниите, които налагат Черния петък като еднодневен формат на намаления в Румъния, а впоследствие спомагат за популяризирането му и в България, където все повече търговци провеждат такива кампании.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души