Петъкът на eMAG
Автор: Константин Николов
23 ноември 2018
Продажби за 100 млн. евро, почти 1.3 млн. купени стоки, от които 52 000 телевизора, 20 000 лаптопа, килограми злато, десетки автомобили, стотици хиляди дребни електроуреди. Подобен цветен оборот е блян дори в годишно измерение за средно големи търговци в България. Но румънският онлайн ритейлър eMAG успя да го постигне за един ден - в тъй наречения Черен петък на 16 ноември, който се проведе седмица преди този по света, а и в България. Немалко потребители смятат е-търговията за елементарен бизнес - според тях компанията пренася стоката от точка А до клиента при минимални разходи. Но зад нея стоят комплексни системи, които особено при мащаб като този на eMAG изискват огромни инвестиции в IT системи, специалисти, логистика и складови площи.
Ден месец храни
eMAG е сред компаниите, които налагат Черния петък като еднодневен формат на намаления в Румъния, а впоследствие спомагат за популяризирането му и в България, където все повече търговци провеждат такива кампании.
Целият текст е тук