Регистрация

Пътят на зeленчука от полето до търговския център

Автор: Михаил Ванчев 05 ноември 2018

В логистичния център на "Кауфланд" край Пловдив всеки ден доставят продукцията си 80 земеделски производители

Всеки ден в 15.30 часа рампите за разтоварване на свежи плодове и зеленчуци на логистичния център на "Кауфланд" в "Тракия икономическа зона" край Пловдив затварят, а след това сделки няма. Един от късметлиите е Ивайло Малджански – зеленчукопроизводител от Пловдив. Той има голямо предимство пред останалите 80 български доставчици на голямата търговска верига, тъй като неговите броколи, зелки, спанак, салати айсберг и зелен фасул са само на 13 километра от село Стряма, където е складовата база.

Малджански има общо 1000 декара обработваема земя и около 40% от бизнеса му е свързан с "Кауфланд". Има и два хладилни камиона, защото свежите зеленчуци не търпят висока температура. За българските представи той е едър зеленчукопроизводител и е част от вълната, която предизвика желанието на големите вериги да работят и обръщат все по-голямо внимание на местните производители на плодове и зеленчуци. Останалата част от продукцията си Малджански продава в други големи вериги и за преработка.

Но когато се сравнява с четиридесетте чуждестранни доставчици на пресни зеленчуци и плодове на "Кауфланд", Малджански оценява, че може още много да расте, ако иска да ги измести. В момента зеленчукопроизводителят има активи на стойност 2 млн. лв., като значителна част от тях е закупил, за да бъде конкурентоспособен в големите търговски вериги.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души