Регистрация

Продажбите на H&M в България остават почти непроменени

Автор: Мария Иванова 28 септември 2018

За третото тримесечие на 2018 г. приходите в страната са 38 млн. лв

Приходите на шведската верига за облекла Hennes & Mauritz (H&M) в България остават почти непроменени през третото фискално тримесечие на 2018 г. За периода от 1 юни до 31 август продажбите на групата в страната са били на стойност 202 млн. шведски крони (38 млн. лв.), което е с 2% повече в сравнение с отчетените за същия период година по-рано 199 млн. крони. Изразено в левове обаче, изменението всъщност е с отрицателен знак – спад от 4%. За положителния тренд при измерването на резултата в крони значителен ефект всъщност има поевтиняването на шведската валута през последните месеци, която към края на август е на рекордно ниски равнища спрямо еврото и съответно спрямо лева от кризисната 2009 г. насам.

Общо за деветмесечието продажбите на H&M в България са на стойност 545 млн. крони (103 млн. лв.), което е повишение с 8% спрямо първите три месеца на фискалната 2017 г. Изразено в левове, нарастването е по-скромно – с 3%. Успокояването на темповете не е неочаквано – такава тенденция се оформи още в началото на миналата година, като фактор за това е и по-умерената експанзия на веригата в страната. Шведският бранд влезе на местния пазар през 2012 г. и към момента има 20 магазина в България, като през последната финансова година не е отваряла нови обекти в страната, а през предходните две отвори само по един – в Русе и в Габрово.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България