С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Френските търговски вериги Auchan и Casino преговарят за партньорство при доставките

Автор: Елена Малинова 05 април 2018

Целта е да договарят по-ниски цени

Френските вериги супермаркети Auchan и Casino обявиха, че обмислят създаването на стратегическо партньорство за съвместни покупки на хранителни и други стоки. Така двете компании ще могат да договарят по по-ниски цени от своите доставчици, съобщава Reuters. Този вид практики не са изключение за френските търговци на дребно, които ги използват като начин да се справят с нарасналата вътрешна конкуренция. Такъв съюз би бил печеливш за потребителите, които ще се радват на по-ниски цени, но ще даде възможност и на френски доставчици да навлязат на пазарите, на които развиват дейност двата ритейлъра (Западна и Източна Европа, Латинска Америка и Азия).

Auchan Retail и Casino Group увериха, че партньорството ще отговаря на правилата за търговска конкуренция. То ще е валидно при договарянето с големи национални и международни производители на потребителски стоки, а двете компании ще предложат на сегашните си партньори да участват в алианса, съобщава Bloomberg. Casino Group и Intermarché прекратиха подобен тип сътрудничество по общо съгласие.

По-голяма конкуренция

Секторът на търговията на дребно във Франция преминава през процес на преструктуриране. В началото на 2017 г. Carrefour загуби водещата си позиция по пазарен дял, а на върха се изкачи Leclerc. Casino и Auchan са на съответно 4-о и 6-о място с 10-11% от пазара.

През 2017 г. Auchan реализира продажби на стойност 52 млрд. евро и развива бизнес в 17 страни. В сравнение с нея Casino, която управлява голям набор от компании, включително Geant магазините, супермаркетите Casino и френския електронен магазин Cdiscount, е постигнала приходи от 38 млрд. евро през миналата година.

Онлайн търговията е във възход

Онлайн продажбите на хранителни стоки бавно, но отчетливо набират скорост на френския пазар. През 2017 г. те са били 5.6% от общите, като по този показател страната е на второ място в ЕС след Великобритания (7.5%).

В последните месеци Leclerc, частният оператор Systeme U и Casino преговаряха с Amazon, но в крайна сметка миналата седмица американският онлайн гигант сключи сделка с Casino Group, която му дава право да продава продукти от веригата магазини на Monoprix (част от френската група) чрез услугата Prime Now. Амбициите на Amazon за участие в европейския ритейл пазар предизвикаха френските търговци да засилят онлайн присъствието си. Сделката със сигурност ще повлияе върху целия сектор на търговия с храни във Франция. Миналата година Casino сключи сделка с британската онлайн платформа за електронна търговия на Оcado. През януари пък конкурентите от Carrefour заявиха, че ще търсят партньорство с китайския технологичен гигант Tencent, за да се противопоставят на пробива на Amazon.
    Целият текст е тук

    Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
    Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
    "Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София