Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Покупката на облекло вече е водеща причина за посещение на моловете

Автор: Елиана Михайлова 07 февруари 2018

Преди две години това бяха подаръците, показва проучването на Colliers и Gfk

Фотограф: Капитал

Покупката на облекло е водеща причина на потребителите да посещават търговските центрове за сметка на храната. Това показва проучване за навиците и нагласите на домакинствата през 2017 г., направено от Colliers и Gfk. Първото изследване беше проведено през 2015 г.

В последното проучване се взели участие 20 собственици на молове, 72 търговци от различни категории и 700 посетители. Последните са поравно мъже и жени със средна възраст 35 години, среден месечен доход 2073 лв. и 71% от всички са със завършено висше образование.

Модата преди всичко

През последните две години повече посетители се интересуват все повече от модните тенденции и посещават мола най-вече за да купуват дрехи, аксесоари и подаръци. Преди две години водещата причина бяха подаръците, следвани от храната и на трето място беше облеклото.

Най-популярна марка остава H&M, предпочитана от 59% от анкетираните. Zara и LC Waikiki се нареждат на второ и трето място, като популярността на LC Waikiki се е повишила с 15.6% спрямо 2015 г. Посетителите са готови да харчат повече за спортни стоки. За да отворят магазин в даден мол, за търговците е най-важно присъствието на H&M, Zara и Peek & Cloppenburg в търговския микс на мола. Съответно за собствениците "Мода" също е най-важната категория наематели в търговските центрове.

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София