Пол Кларки: Е-търговията с храни е рентабилна само чрез прилагането на иновации
[Личен архив]
Какво е бъдещето на онлайн пазаруването и специално е-търговията с храни?
- Приложението на все повече технологии под формата на автоматизация, роботика, Big Data и изкуствен интелект (AI), за да се постигне по-висока ефективност и по-добро обслужване на клиентите. Това важи особено за онлайн бизнеса с храни, тъй като ниските маржове при него означават, че можете да постигнете добра рентабилност само чрез прилагането на такива технологии.
Все повече ще стават големите автоматизирани складове, които предлагат множеството предимства на централизиран модел за дистрибуция, какъвто оперираме в Ocado. Има огромни възможности за използване на AI в целия процес, за да се подобри ефективността и да се помогне на клиентите да пазаруват по-бързо и с по-малко грешки. Това включва предсказуеми анализи, нов тип потребителски интерфейс, включително гласови услуги и добавена реалност (AR), интелигентни лични асистенти за пазаруване и т.н.
Тотална промяна при доставките може да се постигне чрез използването на автономни превозни средства, което пък създава възможност за нови типове формати за доставка, като например автоматизирани центрове, които могат да задържат поръчката - позволявайки на потребителя да я получава при поискване. Ще наблюдаваме и по-голяма консолидация на веригите за доставки и крайните дейности преди доставка. Очаквам и растеж на markletplace моделa.
Продължаващото сближаване на онлайн и офлайн световете ще осигури на ритейлъра "единна представа за клиента".
Цялото интервю е тук