С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Пол Кларки: Е-търговията с храни е рентабилна само чрез прилагането на иновации

Автор: Константин Николов 09 януари 2018

Технологичният директор на Ocado пред "Капитал"

[Личен архив]

Пол Кларки е технологичен директор на британската Ocado, най-големия онлайн търговец на хранителни стоки в света. В компанията е от 12 години, където участва в развитието на автоматизирания логистичен център, както и в разработката на мобилни и други технологии. В момента ръководи отдела Ocado Technology, включващ над 1000 софтуерни инженери и други специалисти, отговарящи за IT и софтуерната инфраструктура на Ocado. Компанията има и цялостно облачно решение - Ocado Smart Platform (OSP), за автоматизирани складове, изпълнение на поръчките и доставки, което предлага на големите глобални вериги. Кларки е завършил физика в Оксфорд, преди да навлезе в компютърната индустрия. Той ще бъде лектор на форума за иновации Innovation Explorer, организиран от Innovation Starter и "Капитал", който ще се проведе на 22 февруари в Sofia Event Center. Повече информация за събитието на http://innovationexplorer.bg/

Какво е бъдещето на онлайн пазаруването и специално е-търговията с храни?

- Приложението на все повече технологии под формата на автоматизация, роботика, Big Data и изкуствен интелект (AI), за да се постигне по-висока ефективност и по-добро обслужване на клиентите. Това важи особено за онлайн бизнеса с храни, тъй като ниските маржове при него означават, че можете да постигнете добра рентабилност само чрез прилагането на такива технологии.

Все повече ще стават големите автоматизирани складове, които предлагат множеството предимства на централизиран модел за дистрибуция, какъвто оперираме в Ocado. Има огромни възможности за използване на AI в целия процес, за да се подобри ефективността и да се помогне на клиентите да пазаруват по-бързо и с по-малко грешки. Това включва предсказуеми анализи, нов тип потребителски интерфейс, включително гласови услуги и добавена реалност (AR), интелигентни лични асистенти за пазаруване и т.н.

Тотална промяна при доставките може да се постигне чрез използването на автономни превозни средства, което пък създава възможност за нови типове формати за доставка, като например автоматизирани центрове, които могат да задържат поръчката - позволявайки на потребителя да я получава при поискване. Ще наблюдаваме и по-голяма консолидация на веригите за доставки и крайните дейности преди доставка. Очаквам и растеж на markletplace моделa.

Продължаващото сближаване на онлайн и офлайн световете ще осигури на ритейлъра "единна представа за клиента".

Цялото интервю е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София