Регистрация

Alibaba инвестира 3 млрд. долара в китайски оператор на хипермаркети

Автор: Йоан Запрянов 21 ноември 2017

Гигантът върви по стъпките на Amazon, която по-рано през годината купи Whole Foods в САЩ

Китайският интернет гигант Alibaba Group обяви в понеделник, че ще инвестира 2.87 млрд. долара в най-големия оператор на хипермаркети в Китай Sun Art Retail Group, пише Reuters. Компанията на Джак Ма ще стане вторият по големина акционер в оператора след френската група Auchan. Инвестицията е част от по-мащабната стратегия на Alibaba да навлезе в офлайн ритейл сектора. Подобна е стратегията и на Amazon в САЩ, като приликите между двете компании стават все по-големи наред с цялостното разрастване на двата гиганта.

Alibaba ще купи част от дела на тайванската Ruentex, която в момента е мажоритарен собственик на Sun Art Retail. Auchan Retail, която и в момента е акционер, също ще увеличи своя дял във фирмата. Трите компании ще се опитат да се възползват от бързо растящия хранителен ритейл сектор в страната, който към момента се оценява на 500 млрд. долара. Alibaba ще осигури разнообразие на целия пазар, като се опита да приложи при физическите магазини методите, които я направиха лидер на онлайн пазара, като анализа на големи данни и работа с по-малки търговци.

"Физическите магазини имат незаменима роля за клиентите и ние трябва да ги направим по-добри чрез технология и персонализирани услуги – така, както го направихме и в дигиталната икономика", коментира по време на представянето изпълнителния директор на Alibaba Даниел Жанг.

Добре приети новини

Акциите на Sun Art, които бяха спрени от търговия преди седмица, започнаха отново да се продават на борсата в Хонконг и се вдигнаха с 5.3%. Сделката дава на френската група Auchan 36.18% от акциите в Sun Art. Alibaba ще разполага с 36.16%, докато тайванският конгломерат Reuentex ще остане с 4.67%.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България