Регистрация

Доставчиците на "Лидл България" увеличават продажбите си зад граница

Автор: Мара Георгиева 26 октомври 2017

Веригата предоставя различни възможности за експорт на българските производители

Фотограф: "Лидл България"

Единадесет продукта на четири български фирми - доставчици на "Лидл", се продават постоянно освен в страната и в магазини на веригата в още четири държави. От септември 2016 до август 2017 г. общият им задграничен оборот е над 5 млн. лв. Това съобщи Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на компанията. Българските производители са се възползвали от една от възможностите за експорт, която "Лидл България" им предоставя.

Сред продуктите са биволска луканка, доспатска пъстърва, хлебни изделия. Биволската луканка например направила премиера за Коледа през 2016 г. в магазините на "Лидл" в Германия и Ирландия, където за един месец от нея са продадени над 108 хил. бройки. Тази година българската верига има заявка за доставка в още пет държави. "Луканката се продава под собствената премиум марката Deluxe на "Лидл". Сертифицирането под този бранд е доста трудно. Освен гарантиране на постоянно качество и нужните количества е необходима и перфектна логистика", коментира Милена Драгийска.

Балканската седмица

Експорт по време на кампания е друга възможност за задгранично присъствие на продуктите на българските доставчици на "Лидл". Само за седем дни по време на "Балканската седмица" през лятото на 2016 г. шест български фирми направили продажби за близо 3 млн. лв., съобщиха от веригата.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души