Регистрация

КЗК одобри продажбата на "Сердика център"

Автор: Сирма Пенкова 07 август 2017

Търговският център ще бъде купен от инвестиционната група от ЮАР NEPI за рекордните 207 млн. евро

Фотограф: Цветелина Белутова

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) разреши придобиването на третия по големина търговски център в София – "Сердика център", от страна на инвестиционната група от ЮАР New Europe Property Investments (NEPI). Цената на сделката е рекордна за българския пазар на недвижими имоти - 207 млн. евро, като освен мола включва и офис частта.

Страните по сделката

От страната на продавача на мола стоят няколко предприятия с различна собственост. Основните инвеститори в "Сердика център" са австрийската Sparkassen Immobilen (S IMMO) и германската "Еце проект мениджмънт Бългагия" (ECE). "Ханза имобилиен" пък държи земята на търговския център, а "ЦЕЕ пропърти България" - офис частта в сградата, на които купувачът придобива пълните дялове.

В решението на КЗК е описано още, че след приключване на придобиването на "Сердика център" купувачът предвижда по-нататъшно развитие и въвеждане на подобрения в управлението на търговския център, както и оптимизация на оперативните разходи.

"Сердика център" е отворен през 2010 г., а общата търговска площ, която се отдава под наем, е 51.5 хил. кв. метра (като 99.3% от нея е заета). Офис сградата, построена върху търговския център, е от клас А и е открита през 2011 г. Тя е с 28.5 хил. кв. метра площ, като 98.6% от нея е заета от международни компании като Citibank, Coca-Cola, Mercк, Sutherland.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души