Регистрация

Amazon купува Whole Foods за 13.7 млрд. долара

Автор: Йоан Запрянов 19 юни 2017

Традиционните играчи в сектора се притесняват заради новите амбиции на компанията

Електронният гигант Amazon обяви, че ще закупи веригата американски магазини Whole Foods срещу 13.7 млрд. долара, пише Financial Times. Това е поредното разширение на империята на Джеф Безос, която вече лесно може да бъде наричана и конгломерат предвид постоянните разширения в различни направления, които прави. Amazon ще плати по 42 долара за акция. Сделката ще бъде изцяло в кеш, като включва в себе си и дълговете на Whole Foods. Това е за момента най-острият ход в стратегията на Amazon да разруши традиционния модел в американската ритейл индустрия. През последните години компанията на Безос направи няколко стъпки към това, най-интересната от която беше обявяването на магазини без каси.

Закупуването на Whole Foods показва и промяна в тази стратегия, като досега Amazon не разчиташе на придобиване на конкуренти. Физическите магазини се различават много от основния бизнес на Amazon с електронна търговия, като анализаторите смятат, че това е доста по-сложен сегмент.

"Това партньорство ни дава възможност да максимизираме стойността на Whole Foods и е добре дошло за нашите акционери. В същото време ние продължаваме да изпълняваме мисията си да търсим продуктите с най-високо качество и да даваме най-доброто обслужване и изживяване на своите клиенти", коментира Джон Маки, изпълнителен директор на Whole Foods, който ще остане на този пост и след придобиването. Очаква се сделката да бъде приключена в края на тази година.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България