Metro отбелязва лек спад на приходите
Представянето
Продажбите на Metro за периода са намалели с 0.6% на годишна база, а оперативната печалба - с 0.81%. Резултатите на Metro се влошават през последните години, а компанията трупа дългове. Олаф Кох, който зае позицията изпълнителен директор през 2012 г., се опитва да промени тази тенденция.
Metro е най-големият търговец на дребно в Германия и се нарежда на четвърто място в Европа. Вече няколко години в бизнеса на групата тече преструктуриране, включващо продажба на второстепенни активи като универсалните магазини Kaufhof.
Миналата година Кох предложи план за разделяне на компанията на две, като новите самостоятелни компании ще са секторно фокусирани, като едната ще поеме бизнеса с търговия на едро и хранителни продукти, а в другата ще останат веригите за потребителска електроника като Saturn и Media Markt. Това изглежда особено вероятно предвид подкрепата за разделянето от страна на трима от най-големите акционери в Metro - Haniel, Beisheim и Schmidt-Ruthenbeck. Общо те държат почти 50% от Metro.
Още по темата тук