Регистрация

"Билла" дарява процент от продажбите на млечни продукти по БДС за паметника Шипка

Автор: Регал 16 май 2016 , 1 коментар
Търговската верига ще организира и концерт на български изпълнители на 31 май в зала "Арена Армеец" в София, приходите от който също ще отидат за ремонта на паметника.

Един процент от приходите от продажби на български млечни продукти по БДС, събрани за периода от 2 до 29 юни, ще дари "Билла България" за реставрирането на Паметника на свободата на връх Шипка. Дарението е част от инициативата "Ние обичаме България", която търговската верига стартира дългосрочно в подкрепа на 100-те национални туристически обекта, съобщиха от компанията на пресконференция.

Във всички магазини на "Билла" ще се продават също тениски с изображения на някои от културно-историческите забележителности, като от всяка продажба ще се отделя по един лев за паметника.

Търговската верига ще организира и концерт на български изпълнители на 31 май в зала "Арена Армеец" в София, приходите от който също ще отидат за ремонта на паметника. Цените на билетите ще са пет и десет лева. В залата ще има и урни, където ще се събират дарения за кампанията.

По думите на управителя на търговската верига Бойко Сачански инициативата ще се организира всяка година за нов национален туристически обект.

След като стане ясен размерът на събраната сума, което се очаква да стане до септември т.г., ще се реши според степента на спешност кои елементи на паметника ще се реставрират. Възстановяването на обекта ще стане след обществена поръчка. В изработването на проекта за тази дейност ще участват специалисти, за да се направи автентичното възстановяване на паметника, уточни на пресконференцията заместник-министърът на културата Бони Петрунова.

Кампанията на "Билла" подкрепя не само културно-историческото наследство, но и българските производители на млечни продукти, каза министърът на земеделието Десислава Танева. Тя посочи, че потреблението на храни в България е за над 7.6 млрд. лева, като от тях най-голям е делът на млечните продукти - близо 1.5 млрд. лева, следвани от месните - над 1.2 млрд. лева и около 1 млрд. лева за плодове и зеленчуци, пресни и консервирани.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България