Регистрация

Заради кризата Groupon спря операциите си в Гърция

Автор: Бранислава Бобанац 01 септември 2015

Световният лидер в онлайн търговията се раздели с клиентите си в южната ни съседка заради затрудненията на местния пазар в резултат на кризата

Световният лидер в онлайн търговията за колективно пазаруване Groupon обяви, че спира операциите си в Гърция. Компанията се раздели с клиентите си в южната ни съседка заради затрудненията на местния пазар в резултат на кризата, става ясно от специалното известие, което тя публикува на интернет страницата си www.groupon.gr.

Groupon бе сред водещите в Гърция компании, предлагащи търговски оферти чрез ваучери и купони, които осигуряваха достъп по всяко време до широк пазар от най-разнообразни продукти и услуги /храни и напитки, облекло, пътувания, хотели, технологични продукти, електроника, забавления и други/.

Компанията информира "със съжаление" гръцките потребители, че считано от 24 август 2015 г. тя прекратява предоставянето на оферти и спира извършването на сделки онлайн чрез сайта й.

Поръчките за продукти, направени до 24 август, ще бъдат изпълнени. Закупилите ваучери, чиято валидност още не е изтекла, ще могат да ги използват до договорената по сделката дата, като те ще бъдат приети от търговските фирми-партньори, уверява компанията. На клиентите на Groupon се предлага възможност и при поискване да им бъде възстановена напълно стойността на ваучера, като това трябва да стане до 30 септември. До тази дата те могат и да върнат закупен продукт.

Groupon затвори бизнеса си в Гърция след задълбочено проучване на гръцкия пазар, се казва в официалното съобщение на компанията. Като причина за взетото тежко решение за преустановяване на работата се посочва настоящата икономическа ситуация в страната. Според направените анализи за възможния темп на развитие и перспективите за бизнеса на групата в Гърция "в близко бъдеще не се виждат да съществуват рентабилни условия на работа", подчертава компанията.

Глобалната мрежа за електронна търговия Groupon стартира през 2008 г. в Чикаго. Днес тя има над 48 млн. активни клиенти в целия свят, които свързва с местни търговци, като предлага различни дейности, стоки и услуги.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България