С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

"Фантастико" започва е-продажби чрез eксклузивен партньор

Електронният супермаркетът еbag.bg е ориентиран към седмичните покупки на потребителите

Автор: Боряна Генчева, Регал 08 юни 2015 , 5 коментара

Електронният супермаркетът еbag.bg е ориентиран към седмичните покупки на потребителите

Електронният супермаркетът еbag.bg е ориентиран към седмичните покупки на потребителите

Иван Александров, който мрази да пазарува

Рекламата на новия онлайн супермаркет еваg.bg, която може би сте забелязали във Facebook, се появи в брошурата на "Фантастико", на сайта и на FB страницата на търговската верига, макар да не се посочва изрично връзка между тези неща. А сред продуктите от 11 категории, които предлага електронният магазин, има и собствени марки на "Фантастико", което потвърждава наличието на такава.

"Еbag.bg официално започна да работи на 15 май и в момента предлага над 5000 артикула бързооборотни стоки за клиентите в София. Покриваме около 95% от основните хранителни категории", казва Иван Александров, управител на еbag.bg. Снимали още нови 2000, които предстои да бъдат качени на сайта. Така продуктите ще станат 7000 – толкова, колкото е асортиментът на един малък магазин на "Фантастико" (големите предлагат около 15 000 артикула).

"Определено може да се каже, че "Фантастико" започна онлайн продажби ексклузивно чрез своя партньор www.ebag.bg., Гледаме на този онлайн магазин като на съвместен партньорски проект", казаха от веригата в отговор на въпрос на "Регал". Досега те не правили опити за онлайн продажби, тъй като "не сме смятали, че моментът е бил подходящ, както и не сме имали подходящ партньор като Иван Александров от ebag.bg", казват те.

Иван Александров, управителят на еbag.bg, идва от дигиталния маркетинг. Шест години той е управляващ директор на дигиталната агениця ilyan.com. После решава, че е време за нещо ново и различно и около година работи по този проект. "Основното беше, че аз лично мразя да пазарувам, да отделям два-три часа за тази рутинна дейност през уикенда, вместо да правя нещо интересно", обяснява той. Еbag.bg се опитва "да хване" планираните седмични поръчки и така да освободи време на хората.

Александров потърсил "Фантастико" за партньор, "защото са българска верига, гъвкави са, достатъчно са напреднали технологично и с надеждата, че ще оценят перспективността на проекта". Както и се случило.

"Фантастико" има 36 магазина в София. До края на 2015 г. предстои да бъдат открити още два супермаркета - през септември в кв."Младост-4" и през декември - втори в кв."Овча купел". На този етап около 6% от покупките в магазините на търговската верига имат характер на седмични.

Сега продуктите на сайта са от асортимента на "Фантастико". Клиентите поръчват като минималната цена на поръчка е 30 лева. Избират часови слот между 12 и 21 часа, в който искат поръчката да им бъде доставена. Служителите на сайта окомплектоват в помещения и с хладилни коли ги закарват до адресите. Ако поръчката е направена до 11 часа, доставката е в рамките на същия ден. Цените за доставка са такива, че стимулират плащанията с карти, противно на масовата практика на наложен платеж.

Дистрибуцията се осъществява от онлайн магазина. Екипът е разработил и софтуера за разпределение на доставките. За сайта са ползвали готов темплейт– с цел да останат ресурси за по-важни неща.

Анализът на партньорите показал, че съществуващите проекти в България работят на принципа – ако нещо ви липсва, ние можем да ви го доставим експресно, но на цена с 20-30% над тази в магазина. Те обаче искали да обхванат планираните седмични покупки и затова избрали цената в онлайн магазина да е еднаква с тази във физическия "Фантастико", както и да се следват промоциите в него.

"Решението цените да са аналогични на тези в супермаркетите ни е съвместно решение между нас и партньора ни ebag.bg - така разбираме честния подход към клиента. Нашето първоначално проучване на онлайн търговията с хранителни продукти показа, че в много от случаите се работи със значителна надценка", казват от веригата.

За първите три седмици от съществуването си онлайн магазинът е изпълнил около 100 поръчки. "Таргетът ни е чрез евag.bg онлайн продажбите ни да достигнат 5% от всички продажби "офлайн" за срок от година и половина две", казват от веригата. Те се надяват така да достигнат до нови клиенти и "фенове" на "Фантастико", които поради отдалеченост до обектите нямат възможността често да пазаруват при нас. "Ще се стараем постоянно да допълваме асортимента и да подобряваме цялостната услуга, с цел максимално да улесняваме клиентите, които ползват този тип услуги, и да задоволяваме нуждите им", казаха от "Фантастико". 

Играчите в сегмента на онлайн продажбите на храни в България засега се броят на пръсти. Един от пионерите - enoti.bg, сега предлага около 9000 артикула. На пазара са shop24.bg, supermag.bg. Отделни малки квартални магазини в София и във Варна също предлагат такава услуга. Голямато очакване е обаче кога търговските вериги ще навляват в този сегмент. Първият опит на Ramstorе преди десетина години беше изпреварил времето си и претърпя неуспех. Опити правиха и от "Пикадили", но честите смени на собствеността там, "накъсаха" процеса. Миналата година от КООП обявиха, че отварят онлайн магазин за храни. Сега той предлага изцяло бебешки продукти. В кеш енд кери сегмента "Метро" отвори онлайн платформа за работа с професионалните си клиенти.

                               Image and video hosting by TinyPic

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Пазар за над 150 милиона лева Продажбите на храни за домашни любимци са с двуцифрен ръст през последните години
eMAG отвори първия си магазин в София Онлайн търговецът откри обект в "Сердика мол", но обмисля и още в други градове