Регистрация
  • Начало
  • Новини
  • Свят
  • AB InBev продава австралийския си бизнес на японската Asahi за 11.3 млрд. долара

AB InBev продава австралийския си бизнес на японската Asahi за 11.3 млрд. долара

Автор: Капитал 22 юли 2019

Reuters

Производителят на бира AB InBev се е съгласил да продаде австралийския си бизнес на японската компания Asahi срещу 11.3 млрд. долара, пише Financial Times. Неочакваната сделка може да бъде разглеждана като начин компанията бързо да набере финансови средства, след като миналата седмица AB InBev се отказа от листването на азиатския си бизнес. Предлагането на борсата трябваше да бъде най-голямото за годината и се очакваше да събере около 10 млрд. долара.

За японската Asahi това е най-голямата международна сделка в историята на компанията. Чрез нея фирмата ще търси начин да расте извън домашния пазар на бира, който се свива. Това е третата сделка между Asahi и AB InBev, след като преди това японската група закупи брандове като Pilsner Urquell, Peroni и Grolsch срещу 9.9 млрд. евро. Текущата сделка включва няколко австралийски бранда, сред които Carlton, Great Northern Brewing Company, както и правата за продажба на бири като Budweiser.

От гледната точка на AB InBev продажбата на австралийското звено дава възможност на компанията да намали частично дълговете си, които вече достигат 106 млрд. долара. Акциите на AB InBev се вдигнаха с 5% след новината.

Цялата новина четете в "Капитал".

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България