С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация
  • Начало
  • Новини
  • Свят
  • Защо азиатското звено на AB InBev се отказа от най-голямото IPO в света за 2019 г.

Защо азиатското звено на AB InBev се отказа от най-голямото IPO в света за 2019 г.

Автор: Пламена Кацарова 18 юли 2019

Reuters

Пивоварният гигант Anheuser-Busch InBev се отказа от листването на азиатския си бизнес на фондовата борса в Хонконг. Решението на компанията се основава на редица фактори, сред които и "преобладаващите пазарни условия", съобщава Reuters. IPO-то на Budweiser Brewing Company APAC щеше да бъде най-голямото в света за 2019 г., като се очакваше да набере до 9.8 млрд. долара. То щеше да помогне на компанията да намали дълга си и щеше да й даде пазарна оценка в границите между 54 и 64 млрд. долара.

Причините

Източници, запознати с въпроса, заявиха, че инвеститорите не са били склонни да приемат оценката на AB InBev за Budweiser APAC. Това нежелание е довело до по-слабия интерес от страна на американските фонд мениджъри, които се очакваше да бъдат сред големите играчи при IPO-то.

"Причината за това най-вероятно не са пазарните условия. Пазарът на IPO-тата е действащ с предпазливи инвеститори. Това е добър баланс – не е твърде горещо, не е твърде студено", коментира директорът в Renaissance Capital Катлийн Смит.

Budweiser APAC е получила предложения за покупка на акции в рамките на целевия си диапазон от хедж фондове и компании за управление на богатството, но някои големи американски инвеститори, които често получават приоритет при IPO, са предложили цена под 40 хонконгски долара за акция, разкриха други запознати източници. При първични публични предлагания на борсата в Хонконг е възможно цената да бъде до 10% под целевия диапазон без одобрение на регулаторите.

Анализаторите на Bernstein миналата седмица определиха компанията като "висококачествен актив", но изчислиха, че акциите предлагат само 6% ръст на IPO инвеститорите дори и на най-ниския ценови диапазон.

Цялата статия четете в "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям Създателят и собственик на сайта malincho.com за ефекта от решението на САЩ да въведе мита върху някои европейски стоки