Потребителските разходи по време на Китайската нова година с най-слаб ръст от 2005 г.
Резултатите
Според официалните данни потребителите са похарчили общо 149 млрд. долара за ресторанти и пазаруване по време на Новата година, която се празнува по традиция една седмица. Тогава обикновено настъпва и пикът за дейности като пазаруване, посещения на ресторанти и други заведения, както и киносалони. Спрямо миналата година обаче данните показват рязък спад от 10.2% в сравнение с ръста за 2018 г. Това е и най-бавният темп на растеж от 2005 г. насам, когато за първи път е направено такова проучване.
Потреблението става все по-важно за растежа на икономиката на Китай. Последните месеци обаче е отслабнало най-вече заради усилията на държавата в посока ограничаване на кредитирането на корпоративните инвестиции. "Слабото потребление по време на новогодишните празници не е добро за общия ръст на продажбите на дребно", смятат анализатори в Nomura.
Целият текст е тук