Регистрация

Големият шопинг в Европа

Автор: Елиана Михайлова 12 януари 2018

До последния си месец 2017 г. беше изпълнена с мащабни промени в европейския пазар на търговски площи

Фотограф: Reuters

Оживлението на европейската икономика и нарастващата роля на електронната търговия в световен мащаб са само част от факторите за наситената от сделки с търговски имоти 2017 година. Не само в България пазарът на търговски площи претърпя своеобразен пик през миналата година – в други части на континента бяха сключени още по-мащабни сделки. Вижте кои бяха горещите точки в бранша.

Грандиозни сделки в последните дни на годината

В първата седмица на декември 2017 г. британският инвестиционния гигант Hammerson предложи сделка за придобиване на конкурента Intu на цена от над 3.8 млрд. евро. Повече от половината акционери на Intu са гласували за приемане на офертата и ако сделката бъде осъществена, новата група ще притежава имоти на обща стойност над 23 млрд. евро с портфолио в Обединеното кралство, Франция, Испания и Ирландия. Британското издание Telegraph съобщава, че е много вероятно сделката да бъде проверена детайлно от местния орган за защита на конкуренцията заради пазарната позиция, която се очаква да заеме новосъздадената група. Плановете на Hammerson са при успешна сделка компанията да се освободи от активи за поне 2.25 млрд. евро, за да подобри счетоводния си баланс и да си осигури ликвидност за реинвестиране в имоти с по-добра доходност.

Седмица по-късно Unibail-Rodamco, която е най-големият собственик на търговски центрове в Европа, обяви в прессъобщение, че се слива с австралийския оператор на шопинг молове Westfield. Цената на сделката е 13.1 млрд. евро, като с дълговете възлиза на над 20 млрд. евро.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души