С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Големият шопинг в Европа

Автор: Елиана Михайлова 12 януари 2018

До последния си месец 2017 г. беше изпълнена с мащабни промени в европейския пазар на търговски площи

Фотограф: Reuters

Оживлението на европейската икономика и нарастващата роля на електронната търговия в световен мащаб са само част от факторите за наситената от сделки с търговски имоти 2017 година. Не само в България пазарът на търговски площи претърпя своеобразен пик през миналата година – в други части на континента бяха сключени още по-мащабни сделки. Вижте кои бяха горещите точки в бранша.

Грандиозни сделки в последните дни на годината

В първата седмица на декември 2017 г. британският инвестиционния гигант Hammerson предложи сделка за придобиване на конкурента Intu на цена от над 3.8 млрд. евро. Повече от половината акционери на Intu са гласували за приемане на офертата и ако сделката бъде осъществена, новата група ще притежава имоти на обща стойност над 23 млрд. евро с портфолио в Обединеното кралство, Франция, Испания и Ирландия. Британското издание Telegraph съобщава, че е много вероятно сделката да бъде проверена детайлно от местния орган за защита на конкуренцията заради пазарната позиция, която се очаква да заеме новосъздадената група. Плановете на Hammerson са при успешна сделка компанията да се освободи от активи за поне 2.25 млрд. евро, за да подобри счетоводния си баланс и да си осигури ликвидност за реинвестиране в имоти с по-добра доходност.

Седмица по-късно Unibail-Rodamco, която е най-големият собственик на търговски центрове в Европа, обяви в прессъобщение, че се слива с австралийския оператор на шопинг молове Westfield. Цената на сделката е 13.1 млрд. евро, като с дълговете възлиза на над 20 млрд. евро.

Целият текст е тук

Събития
Retail in detail 2018

Retail in detail 2018

Transforming Retail Together. How to Adapt to the New Frontiers

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София