Регистрация

Amazon може да навлезе на европейския автомобилен пазар

Автор: Йоан Запрянов 14 юни 2017

Информациите за новия играч на онлайн пазара притесняват утвърдените имена във Великобритания и Германия

Европейският онлайн пазар за продажба на автомобили може да се окаже с нов играч съвсем скоро. Става дума за най-големия възможен – Amazon, която планира да навлезе в сектора и вече да не продава само отделни части, но и цели коли, пише Bloomberg. Първоначалната информация е, че става дума за продажба на автомобили във Великобритания, което доведе до паника инвеститорите в най-големите сайтове за продажба на коли в региона.

Акциите на британската Auto Trader Group падна до най-ниското си ниво от два месеца насам, след като по-рано през седмицата Bloomberg съобщи, че Amazon иска да разшири продажбите си на коли извън тестовите доставки, които в момента прави в Италия. Американският ритейл гигант вече продава коли в САЩ и в момента търси начин да запълни дупка в пазарната ниша, където традиционните дилъри губят своята сила.

Новият автомобилен ред

Технологични компании като Apple и Alphabet, компанията майка на Google, продължават с опитите си да направят революция в редица сектори. Най-силно това се усеща именно в автомобилната индустрия, където фирмите са се заели с всеки аспект - от производството, през управлението и закупуването на резервни части. Amazon, която тестваше пазара чрез ограничено предлагане на Fiat Chrysler в Италия, сега смята да започне продажби във Великобритания. Първo новината съобщи германското издание Automobilwoche.

Производителите, които по принцип продават колите си чрез определени от тях дилъри, също отговарят на новите тенденции и имат желание да се развиват в посока интернет, където все повече граждани пазаруват. В момента BMW тества продажбата на коли само чрез интернет в определени пазари, докато Mercedes-Benz и Jaguar Land Rover отварят градски магазини, които развиват под формата на молове, с ресторанти и други магазини в тях.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България