С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Слабо първо тримесечие за собственика на Zara

Автор: capital.bg 12 юни 2013 , 4 коментара
Испанската модна група Inditex отчете едва 5% ръст на продажбите си за началото на 2013 г.

 
Автор: Reuters

Скромен ръст на печалбата си за първото тримесечие на годината отчете испанският моден гигант Inditex, който е собственик на марката Zara. Според публикуваните от компанията резултати, към края на тримесечието февруари-април 2013 г. (дружеството отчита данните си по този начин) нетната печалба от дейността е 438 млн. евро, което е с 1.4% повече спрямо 432 млн. евро за същия период на 2012 г. Това е най-слабото подобрение на финансовите резултати на групата за последните четири години, отбелязва Reuters.

Скромно представяне

За последен път Inditex отчете толкова слаб резултат през първото тримесечие на 2009 г., когато в разгара на рецесията на испанския пазар нетната печалба се понижи с 16%, припомня агенцията. Оттогава насам обаче групата заложи на по-сериозна експанзия на развиващите се пазари, което беше двигател и на отчитания всяко тримесечие ръст в печалбите й на годишна база.

Сред причините за скромния резултат в началото на 2013 г анализаторите посочват както продължаващите негативни ефекти на кризата, така и лошото време. Както при редица други ритейлъри, продажбите на Inditex също са засегнати от необичайно студените пролет и лято в Европа, които обезкуражават потребителите от покупките на летни облекла, посочва Reuters. Нетните продажби за периода са се увеличили с 5% на годишна база и към края на тримесечието са близо 3.6 млрд. евро. Освен флагмана Zara, портфолиото на групата включва още марките Bershka, Stradivarius, Oysho, Pull&Bear, Massimo Dutti, Uterqüe и Zara Home.

Около нулата

От Inditex посочват още, че за първите пет-шест седмици от второто тримесечие продажбите в местна валута – т.е. на новооткритите магазини, са се увеличили с 8%. Според анализатора от Societe Generale Ан Кричлоу, цитирана от Reuters, обаче това реално означава, че при продажбите в обектите, работили повече от година (т.нар. like-for-like sales) на практика няма промяна в обемите, което неутрализира подема при новооткритите магазини. "Това не е съживяването, което пазарът очакваше", посочва тя.

Към края на април 2013 г. испанската модна група оперира 6058 магазина в 86 страни по света. В периода февруари-април са били открити 49 нови обекта в 30 държави, като най-голям е броят на новите магазини, отворени в Русия, Япония и Китай. Разкритите за последните 12 месеца нови работни места са над 10 хил., съобщават още от Inditex.

 

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: Въпреки коронакризата пазарът на сладолед нарасна Националният бизнес мениджър на сладоледената дивизия в България на "Юниливър Южно-Централна Европа" пред "Капитал
"JYSK България" отчете 21.7% ръст на приходите до 71.8 млн. лв. Компанията планира да открие 5 нови магазина през 2021