Регистрация

The Future of Retail: Роботите вече са тук и променят правилата

Автор: Капитал 01 ноември 2019

Ръководителят на отдел продажби на SoftBank Robotics Europe Джонатан Бойрия ще говори за това как хуманиодите оформят ново преживяване в магазина

Те вече са тук и ще ги виждаме все по-често в магазините, хотелите, аптеките, банките и заведенията за хранене. Те са бързи, умни и работят с изключителна ефективност. Роботите могат да чистят, да подреждат стоки, да сканират щандовете, за да търсят и намират грешки в етикетите, да наблюдават наличностите и да планират доставките, да помагат на купувачите да намерят локацията на търсените стоки, да говорят и да ни забавляват, докато пазаруваме. Хуманоидите притежават интелект и способност да анализират голям обем от информация, различават емоциите ни и демонстрират чувство за хумор.

Ролята им в ритейла ще нараства все повече не само заради възможността да бъдат съкращавани разходи, без това да влияе върху качеството на обслужването, но и защото те предлагат едно ново ниво на преживяване на потребителите.

Революцията на роботите, разбира се, има своите технологични водачи. Когато говорим за хуманоидите, сред лидерите се нарежда компанията SoftBank Robotics, част от японската група SoftBank. През 2012 г. тя придоби френския технологичен производител Aldebaran Robotics, а две години след това представи на пазара първия в света робот, изпитващ емоции. Това е хуманоидът Pepper, който може да разпознава човешки лица, да общува, информира и забавлява хората по един иновативен начин. Силата на Pepper са неговите комуникационни способности, които го правят подходящ асистент за множество индустрии, сред които финансите, здравеопазването, туризмът. Роботът вече е добре познат и в сектора на ритейла. Той направи пазарния си дебют през 2015 г., а до май 2018 г. роботи от серията са били инсталирани в 12 хил. магазина в Европа. Популярността му в Япония е още по-голяма. Там той се ползва не само от бизнеса, но и от хиляди потребители, за които е домашен компаньон.


Запознайте се с Pepper

Pepper говори 21 езика. В магазина той помага на потребителите, давайки богата информация за продуктите и сравнения между тях. Той може да предостави данни за наличностите, специалните предложения и местоположението на стоки в търговския обект. Роботът е изключително приятелски настроен и се възприема лесно от хората, защото предизвиква любопитство и емпатия и е проактивен в разговора с тях.

Хуманоидът събра данни от тях през различни сензори и генерира добавена стойност за ритейлърите.

Pepper ще бъде представен на конференцията The Future of Retail на вестник "Капитал", която ще се проведе на 5 ноември в Sofia Event Center.

Лектор на събитието ще бъде ръководителят на продажбите на SoftBank Robotics в Европа, Близкия изток и Азия Джонатан Бойрия. Той управлява бизнес стратегията на компанията за внедряване на хуманоидни роботи в магазините. От 2016 г. разработва партньорската мрежа на SoftBank Robotics, за да повиши стойността на роботите в ритейла чрез иновативни решения. В рамките на програмата Бойрия ще говори по темата "Как хуманоидните роботи формират преживяването във физическите магазини".
Повече информация за лекторите и програмата на форума The Future of Retail можете да видите на уебсайта на събитието и във фейсбук. Регистрационната форма е достъпна тук.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души