С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

The Future of Retail: "В днешната икономика марките продават смислено преживяване, целящо да установи ценни взаимоотношения"

Автор: Мара Георгиева 24 октомври 2019

Експертът по дизайн на преживяването Андреа Пики, консултирал дигиталните и физически екосистеми на Apple, Google и eBay, за новата парадигма в ритейла

Визитка

Андреа Пики е познат от работата си за глобални лидери, среди които Google, Apple, Samsung, eBay, Nokia, Sony и Ryanair. В момента заема позиция на ръководител на дизайна на преживяването на модния бранд River Island.

Той има над 20-годишен опит в областта на дизайна, а в последните 10 години ръководи екипи и допринася за създаването на продукти и услуги, използвани от милиони потребители по света. Фокус на неговата работа са взаимодействията между психологическите импулси и поведение при пазаруване и решаването на проблемите, които възникват в дигитална и физическа среда, за да бъдат удовлетворени тези нужди. Андреа Пики има образование в сферата на когнитивната психология и компютърните науки. Учил е Design Thinking & Innovation в MIT Sloan School of Management и Human Computer Interaction в Stanford University.

Той смята, че решаването на проблеми е дълбоко вкоренено в човешката природа и казва са себе си, че работата му е точно в това - да използва данните в един ориентиран към човека подход, който дава решения на смислени проблеми, кръстосвайки нуждите на хората и бизнеса и развитието на технологиите.

Пики пристига в България по покана на вестник "Капитал" и е лектор в програмата на конференцията The Future of Retail, който ще се проведе на 5. ноември в Sofia Event Center. Темата на неговата презентация е"Новата парадигма в ритейла: Как психологическата основа на потребителското поведение предефинира изискванията на бизнеса".


Бихте ли описали накратко какво се крие зад израза "потребителското преживяване"?

Преживяването идва от процесите, които се случват в човешкия мозък, от това как човек възприема света. Преживяването е когнитивния процес, който човекът използва, за да разбере заобикалящия го свят. В нашия случай, в дигиталното пространство това се случва, когато потребителят трябва да разбере продукт или услуга и се опитва да научи как да я използва. За мен това е психологически движен процес. Дизайнерите не могат да контролират преживяването, което създават, защото не могат да манипулират човешкия ум, но могат да го задействат и провокират с добър дизайн и добри преживявания.

Цялото интервю е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Износът на стоки нараства с едва 1% през третото тримесечие Слабият темп идва от спад на износа на пшеница, горива и мед към други държави - членки на ЕС
Ikea и H&M увеличават рисковите си инвестиции Шведските ритейл търговци инвестират стотици милиони евро в стартиращи компании, за да устоят на смущенията в сектора