С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

The Future of Retail: Все още голяма част от търговските вериги инвестира под 5% от своите бюджети в дигитална реклама

Автор: Капитал 19 октомври 2019

Огнян Попов е ритейл маркетинг визионер, основател и изпълнителен директор на "Проспекто Груп", водещата ритейл маркетинг платформа в ЦИЕ с офиси в София, Будапеща и Букурещ.

[Капитал]

Визитка
Огнян Попов е ритейл маркетинг визионер, основател и изпълнителен директор на "Проспекто Груп", водещата ритейл маркетинг платформа в ЦИЕ с офиси в София, Будапеща и Букурещ. Огнян е силен привърженик на възможностите, които мобилните устройства предоставят на търговските вериги и брандовете да достигнат до потребителите по един натурален начин, съобразен с локацията им и ориентиран към продажбите. Своя опит в дигиталния маркетинг той придобива по време на работата си в някои от водещите компании за афилиейт маркетинг в Европа. Преди да се завърне в България и да основе Prospecto, Попов работи като афилиейт мениджър във водещата дигитална агенция в Холандия, Blue Mango Interactive (част от световния лидер WPP ). Той ще е сред лекторите на конференцията The Future of Retail и ще говори за връзката между човека, мобилния телефон и магазина, и бъдещето на ритейл маркетинга.


Кои са последните глобални тенденции в развитието на ритейл маркетинга? Как според вас ще изглежда бъдещето?

Смятам, че глобалните тенденции не са се променили през 2019 и не очаквам нови и непознати такива през 2020 г. За всички вече е ясно, че дигиталния маркетинг канал предоставя страхотни възможности за ритейл сектора, но за съжаление все още голяма част от търговските вериги инвестира под 5% от своите бюджети в дигитална реклама. В България все още се изпращат над 700 милиона хартиени брошури на година, въпрос на време е това да се промени, особено чрез Европейска регулация. Вярвам, че това клиентите се променят и сме свидетели на този факт и в България, на промяната в нагласите на нашите клиенти от преди 2-3 години и сега. Основните тенденции като нужда от измеримост, все по-голямото разнообразие и достъпност от данни за потребителите, внедряването на интегрирано преживяване през всички точки на контакт с потребителя, всички тези тенденции продължават да държат ритейл сектора на нокти. И с основание: потребителите стават все по-изискващи, конкуренцията все по-ожесточена и все по-международна.

Цялото интервю е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Износът на стоки нараства с едва 1% през третото тримесечие Слабият темп идва от спад на износа на пшеница, горива и мед към други държави - членки на ЕС
Ikea и H&M увеличават рисковите си инвестиции Шведските ритейл търговци инвестират стотици милиони евро в стартиращи компании, за да устоят на смущенията в сектора