Регистрация

Тенденции, иновации и перспективи в ритейл сектора

Автор: Силвия Радославова 22 август 2019

Конференцията The Future of Retail на "Капитал" ще срещне експерти, търговци и производители, за да търсят заедно отговори за бъдещето

Фотограф: Цветелина Белутова

Търговците на бързооборотни стоки вероятно вече са уморени да слушат, че, отказвайки да адаптират новите технологии, сами чертаят своя сигурен бизнес крах. Умората им обаче не променя категоричността на факта, че ортодоксалните модели в ритейла няма как да помогнат секторът да премине през периода на сеизмични промени, в който се намира. Очакванията на потребителите са по-високи от всякога. Променят се не само навиците им за пазаруване, но и усещанията за това как трябва да изглеждат преживяването и новите търговски пространства. Купувачите все повече очакват зад всеки продукт и бранд да стои ценност и се свързват много по-силно с такава. Глобалните лидери внедряват постоянни технологични иновации в областта на роботиката, изкуствения интелект и големите бази данните (Big Data). Конкуренцията за потребителското внимание няма исторически аналог. Ежедневно на пазара на бързооборотни стоки се появяват нови, иновативни продукти.

В тази динамична среда потенциал да спечелят имат тези, които посрещат бъдещето не със страх, а с ентусиазъм, защото предизвикателствата винаги отварят вратата за много нови възможности. Възможностите, тенденциите и иновациите, които променят сектора, ще са централна тема на форума The Future of Retail, който ще се проведе на 5 ноември в Sofia Event Center.

14-годишна традиция в разговора за бъдещето на ритейла

The Future of Retail е новото име на конференцията Retail in Detail на вестник "Капитал" и списание "Регал". Със своята 14-годишна история събитието се превърна в най-големия български форум, който среща, свързва и подкрепя екосистемата в ритейл сектора в страната. Традиционни участници са представители на големите търговски вериги, производители, дистрибутори, вносители, консултанти, софтуерни компании, институции, които предлагат банкови и финансови услуги, и други свързани с търговията индустрии. Форматът на събитието включва презентации, дискусии и нетуъркинг сесии.

И през 2019 г. форумът ще събере някои от влиятелните международни експерти в областта на ритейла, кадри от най-високо управленско ниво и визионери, които ще представят нови модели и идеи.

Те ще търсят заедно отговори на въпросите – как ще изглежда индустрията през следващите 5 години, какви са посоките, в които дигитализацията ще повлияе всички процеси в нея, за синергията между физическите и онлайн магазините, за нуждата от иновации, които ще дефинират пътя на ритейла, за новите очаквания на потребителите и др.

Сред лекторите на The Future of Retail през 2019 г. са основателите на Retail Reflections Андрю и Жана Бъсби. Андрю Бъсби има над 20-годишен опит в индустрията, като е заемал висши ръководни позиции в Kingfisher, Debenhams, Arcadia, John Lewis, Arcos и др. В момента пише собствен блог за ритейл и е консултант и редактор в престижни специализирани за сектора издания. Заема 17-о място в класацията на Vend за 100-те най-влиятелни фигури в ритейла през 2019 г. Съпругата му Жана Бъсби е психолог и автор на изследвания, насочени към потребителското поведение, начините на взимане на решения за покупка и клиентското преживяване. Темата на тяхната презентация ще е свързана с психологията на потребителя и тенденциите за развитието на сектора при разделянето на свръхочакванията и реалност.


Андреа Пичи от River Island ще говори за дизайна на потребителското преживяване. Той е с образование в сферата на когнитивната психология и компютърните науки, специализирал е в областта на взаимодействието между човека и компютрите в Станфордския университет и е завършил бизнес и дизайн мислене в Масачузетския технологичен институт (MIT). Има 20-годишен опит в дизайн мисленето, а в последните 10 години ръководи екипи, които са създали продукти и услуги, използвани от милиони потребители по света. Работил е за Apple, Google, Samsung, Nokia, Sony, Ryanair и др.

Новите търговски пространства и устойчивото развитие на ритейла

Акцент в програмата през 2019 г. ще бъде темата за търговските площи на бъдещето. Как трябва да изглеждат новите магазини ще разкаже основателят и творчески директор на студио IDEA Алекс Ковачев. Той е носител на наградата Дизайнер на годината през 2017 г., а интериорното студио работи по проекти в цял свят, в т.ч. в Лос Анджелис, Лондон, Норвегия и Германия. IDEA е отличавано с множество награди, сред които German Design Awards, DNA Paris, London club and Bar Awards и "Сграда на годината".

Мениджърът "Търговски площи" в анализаторската C&W Forton Иван Граматиков ще говори за тенденциите в развитието на логистичните бази.

Специална част в програмата е посветена и на устойчивите практики в ритейла. Маркетинг мениджърът на IKEA в България Йоана Цонева ще се включи с презентация по темата за трансформирането на сектора към кръговата икономика и ще представи плановете и глобалната стратегия на компанията, както и първите направени стъпки на българския пазар. Управителят водещата компания за производство на опаковки "Екстрапак" Милен Георгиев ще говори за кръговата икономика и торбичките за пазаруване.

Променят ли иновациите и българския пазар

Форумът ще погледне и към българския пазар, за да проследи тенденциите, предизвикателствата и възможностите пред местните компаниите от сектора на бързооборотната търговия. Мениджърите на големите търговски вериги, сред които Lidl, Kaufland, Billa, DM и T-Market, ще участват в дискусионен панел по темата "Как иновационните инвестиции подобряват средата в България".

В центъра на дискусиите на 14-ото издание на конференцията ще е и темата за иновативните продукти на местни производители и пазарните възможности, които се откриват пред тях. Участници в панела ще са основателят на "Палео натурал груп" Иво Димитров, който е заедно с Тихомир Колев създава първите по рода си барчета от месо Meat Me Bar, управляващият партньор на компанията за производство на натурална козметика Soapfactury Борис Борисов и основателите на крафт пивоварни "Ромбус" Габриела Стайкова и Стойчо Пампов.
Повече информация за събитието вижте на capital.bg/retail. До 31 август можете да закупите билет за конференцията на специална цена.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България