Тенденции, иновации и перспективи в ритейл сектора
Фотограф: Цветелина Белутова
В тази динамична среда потенциал да спечелят имат тези, които посрещат бъдещето не със страх, а с ентусиазъм, защото предизвикателствата винаги отварят вратата за много нови възможности. Възможностите, тенденциите и иновациите, които променят сектора, ще са централна тема на форума The Future of Retail, който ще се проведе на 5 ноември в Sofia Event Center.
14-годишна традиция в разговора за бъдещето на ритейла
The Future of Retail е новото име на конференцията Retail in Detail на вестник "Капитал" и списание "Регал". Със своята 14-годишна история събитието се превърна в най-големия български форум, който среща, свързва и подкрепя екосистемата в ритейл сектора в страната. Традиционни участници са представители на големите търговски вериги, производители, дистрибутори, вносители, консултанти, софтуерни компании, институции, които предлагат банкови и финансови услуги, и други свързани с търговията индустрии. Форматът на събитието включва презентации, дискусии и нетуъркинг сесии.
И през 2019 г. форумът ще събере някои от влиятелните международни експерти в областта на ритейла, кадри от най-високо управленско ниво и визионери, които ще представят нови модели и идеи.
Те ще търсят заедно отговори на въпросите – как ще изглежда индустрията през следващите 5 години, какви са посоките, в които дигитализацията ще повлияе всички процеси в нея, за синергията между физическите и онлайн магазините, за нуждата от иновации, които ще дефинират пътя на ритейла, за новите очаквания на потребителите и др.
Сред лекторите на The Future of Retail през 2019 г. са основателите на Retail Reflections Андрю и Жана Бъсби. Андрю Бъсби има над 20-годишен опит в индустрията, като е заемал висши ръководни позиции в Kingfisher, Debenhams, Arcadia, John Lewis, Arcos и др. В момента пише собствен блог за ритейл и е консултант и редактор в престижни специализирани за сектора издания. Заема 17-о място в класацията на Vend за 100-те най-влиятелни фигури в ритейла през 2019 г. Съпругата му Жана Бъсби е психолог и автор на изследвания, насочени към потребителското поведение, начините на взимане на решения за покупка и клиентското преживяване. Темата на тяхната презентация ще е свързана с психологията на потребителя и тенденциите за развитието на сектора при разделянето на свръхочакванията и реалност.
Андреа Пичи от River Island ще говори за дизайна на потребителското преживяване. Той е с образование в сферата на когнитивната психология и компютърните науки, специализирал е в областта на взаимодействието между човека и компютрите в Станфордския университет и е завършил бизнес и дизайн мислене в Масачузетския технологичен институт (MIT). Има 20-годишен опит в дизайн мисленето, а в последните 10 години ръководи екипи, които са създали продукти и услуги, използвани от милиони потребители по света. Работил е за Apple, Google, Samsung, Nokia, Sony, Ryanair и др.
Новите търговски пространства и устойчивото развитие на ритейла
Акцент в програмата през 2019 г. ще бъде темата за търговските площи на бъдещето. Как трябва да изглеждат новите магазини ще разкаже основателят и творчески директор на студио IDEA Алекс Ковачев. Той е носител на наградата Дизайнер на годината през 2017 г., а интериорното студио работи по проекти в цял свят, в т.ч. в Лос Анджелис, Лондон, Норвегия и Германия. IDEA е отличавано с множество награди, сред които German Design Awards, DNA Paris, London club and Bar Awards и "Сграда на годината".
Мениджърът "Търговски площи" в анализаторската C&W Forton Иван Граматиков ще говори за тенденциите в развитието на логистичните бази.
Специална част в програмата е посветена и на устойчивите практики в ритейла. Маркетинг мениджърът на IKEA в България Йоана Цонева ще се включи с презентация по темата за трансформирането на сектора към кръговата икономика и ще представи плановете и глобалната стратегия на компанията, както и първите направени стъпки на българския пазар. Управителят водещата компания за производство на опаковки "Екстрапак" Милен Георгиев ще говори за кръговата икономика и торбичките за пазаруване.
Променят ли иновациите и българския пазар
Форумът ще погледне и към българския пазар, за да проследи тенденциите, предизвикателствата и възможностите пред местните компаниите от сектора на бързооборотната търговия. Мениджърите на големите търговски вериги, сред които Lidl, Kaufland, Billa, DM и T-Market, ще участват в дискусионен панел по темата "Как иновационните инвестиции подобряват средата в България".
В центъра на дискусиите на 14-ото издание на конференцията ще е и темата за иновативните продукти на местни производители и пазарните възможности, които се откриват пред тях. Участници в панела ще са основателят на "Палео натурал груп" Иво Димитров, който е заедно с Тихомир Колев създава първите по рода си барчета от месо Meat Me Bar, управляващият партньор на компанията за производство на натурална козметика Soapfactury Борис Борисов и основателите на крафт пивоварни "Ромбус" Габриела Стайкова и Стойчо Пампов.
|