Регистрация

Конференция на тема "Храни с географски означения – възможности за местно развитие и достъп до нови пазари".

Автор: Капитал 05 февруари 2018

"Икономедиа" АД организира конференция на тема "Храни с географски означения – възможности за местно развитие и достъп до нови пазари" на 23 февруари 2018 от 9.30 до 13.30 в зала "Пресклуб" на Международен панаир – Пловдив

"Горнооряховския суджук" е вписан в европейския регистър като защитено географско указание през 2011 г.
["Стефанов"]

"Икономедиа" АД организира конференция на тема "Храни с географски означения – възможности за местно развитие и достъп до нови пазари" на 23 февруари 2018 от 9.30 до 13.30 в зала "Пресклуб" на Международен панаир – Пловдив, в рамките на Международната селскостопанска изложба АГРА 2018.

Събитието се организира в партньорство с фондация "Земята - източник на доходи" и Slow Food в България, както и със съдействието на катедра "Икономика" на Аграрния университет в Пловдив и Центъра по предприемачество на Техническия университет - София, филиал Пловдив.

Конференцията се провежда в рамките на проект "AHEAD for CAP" за популяризиране на Общата селскостопанска политика на Европейския съюз, съфинансиран от Европейската комисия.

Ето и програмата

09.00 - 09.30 Регистрация

09.30 - 09.45 Откриване

09.45 – 11.30 Панел 1: България в Базата данни за храни с географски означения и традиционно специфичен характер
● Момчил Неков, депутат в Европейския парламент - Кампанията "Да защитим българския вкус" и европейски механизми за подпомагане на храни със защитени наименования

● Елка Божилова, Иванка Статкова - дирекция "Политики по агрохранителната верига" в Министерството на земеделието, храните и горите – Същност на процедурата за кандидатстване за ЗНП/ЗГУ (защитено наименования за произход/защитено географско указание) и предизвикателства пред производителите

● Илиян Костов, експерт по безопасност на храните, Център за оценка на риска по хранителната верига – изисквания за безопасност на храните

● Личният опит в използването на географските означения - производители на Горнооряховски суджук, Българско розово масло, Странджански манов мед и месо от Източнобалканска свиня

11.30 – 11.45 Кафе пауза

11.45 - 12.45 Панел 2: Българските храни с географски означения – ползи, предизвикателства и възможности за малкия бизнес и развитието на селските райони и туризма
● Десислава Димитрова, Slow food в България – Географските означения ката инструмент за съхраняване на бита, традиционното знанието и природните дадености в селските райони

● Иван Пенов, фондация "Земята- източник на доходи" - Дребните земеделски производители и защитените географски означения на земеделски продукти

● Георги Гърневски – "МЕТРО" – Предлагането на храни от малки производители в големите търговски вериги - предизвикателства и възможности.

● Димитър Николов, ресторант "Багри ", София – Да предлагаш фермерски храни

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души