Регистрация

Конференция на тема "Храни с географски означения – възможности за местно развитие и достъп до нови пазари".

Автор: Капитал 05 февруари 2018

"Икономедиа" АД организира конференция на тема "Храни с географски означения – възможности за местно развитие и достъп до нови пазари" на 23 февруари 2018 от 9.30 до 13.30 в зала "Пресклуб" на Международен панаир – Пловдив

"Горнооряховския суджук" е вписан в европейския регистър като защитено географско указание през 2011 г.
["Стефанов"]

"Икономедиа" АД организира конференция на тема "Храни с географски означения – възможности за местно развитие и достъп до нови пазари" на 23 февруари 2018 от 9.30 до 13.30 в зала "Пресклуб" на Международен панаир – Пловдив, в рамките на Международната селскостопанска изложба АГРА 2018.

Събитието се организира в партньорство с фондация "Земята - източник на доходи" и Slow Food в България, както и със съдействието на катедра "Икономика" на Аграрния университет в Пловдив и Центъра по предприемачество на Техническия университет - София, филиал Пловдив.

Конференцията се провежда в рамките на проект "AHEAD for CAP" за популяризиране на Общата селскостопанска политика на Европейския съюз, съфинансиран от Европейската комисия.

Ето и програмата

09.00 - 09.30 Регистрация

09.30 - 09.45 Откриване

09.45 – 11.30 Панел 1: България в Базата данни за храни с географски означения и традиционно специфичен характер
● Момчил Неков, депутат в Европейския парламент - Кампанията "Да защитим българския вкус" и европейски механизми за подпомагане на храни със защитени наименования

● Елка Божилова, Иванка Статкова - дирекция "Политики по агрохранителната верига" в Министерството на земеделието, храните и горите – Същност на процедурата за кандидатстване за ЗНП/ЗГУ (защитено наименования за произход/защитено географско указание) и предизвикателства пред производителите

● Илиян Костов, експерт по безопасност на храните, Център за оценка на риска по хранителната верига – изисквания за безопасност на храните

● Личният опит в използването на географските означения - производители на Горнооряховски суджук, Българско розово масло, Странджански манов мед и месо от Източнобалканска свиня

11.30 – 11.45 Кафе пауза

11.45 - 12.45 Панел 2: Българските храни с географски означения – ползи, предизвикателства и възможности за малкия бизнес и развитието на селските райони и туризма
● Десислава Димитрова, Slow food в България – Географските означения ката инструмент за съхраняване на бита, традиционното знанието и природните дадености в селските райони

● Иван Пенов, фондация "Земята- източник на доходи" - Дребните земеделски производители и защитените географски означения на земеделски продукти

● Георги Гърневски – "МЕТРО" – Предлагането на храни от малки производители в големите търговски вериги - предизвикателства и възможности.

● Димитър Николов, ресторант "Багри ", София – Да предлагаш фермерски храни

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Пазарът на кафе в България расте и през 2023 г. Ръстът е 12% и е резултат от вдигането на цената с 16%. Най-значим дял в продажбите има мляното кафе
Свежите витрини на "Кауфланд България" получиха сертификат за качество от TUV Austria От веригата отчитат покачващ се интерес към продуктите на щандовете, на които се предлагат над 400 пресни артикула