Експерти обсъждат бъдещето на търговията на дребно
12-та годишна конференция на списание "Регал" Retail in Detail ще е с фокус върху дигиталните технологии, интернет, здравословия тренд
Фотограф: Цветелина Белутова
Тези теми ще бъдат обсъждани на еднодневната конференция Retail in Detail на сп. "Регал", част от "Икономедиа", която ще се проведе на 31 октомври в Sofia Event Center. Събитието се фокусира върху новите тенденции и проследява каква част от тях вече са достигнали българския пазар. Макар традиционно търговията в България да догонва тази в развитите пазари, и тук има промени, които влияят на цялата бизнес среда. Онлайн търговията в България завзема все по-голям дял и вече се появяват първите успешни опити за продажба дори и на бързооборотни стоки през интернет. В търсене на здравословен начин на живот потребителите стимулират появата на все повече специализирани магазини за чиста храна. Това са само някои от промените, които поставят на изпитание традиционния бизнес и отварят вратата за нови модели.
Международни и български експерти ще обсъждат както голямата картина, така и някои специфични теми, свързани с промяната на търговията на дребно. С помощта на Nielsen и техните наблюдения в глобален аспект ще бъдат осветлени общите тенденции в пазаруването с акцент върху емоционалното поведение на потребителите. "Голямата трансформация" ще обясни и Грегор Лапас – директор "Стратегии и операции" в "PwC Полша". Представители на тримата големи – Kaufland, Lidl и Billa, ще дискутират за това кои са основните предизвикателства пред модерната търговия в България. Какви са новите методи за разплащане, за достигане до потребителите и за изследване на техните нагласи са други теми в конференцията.