Регистрация

КЗК глоби с 565 хил. лв. "Кауфланд" и с 250 хил. лв. "Билла" заради промоция на олио

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 03 октомври 2022

Поводът са недостатъчни количества в обектите и складовете докато са били валидни по-евтините оферти

Фотограф: Георги Кожухаров

Комисията за защита на конкуренцията глоби с 565 052 лв. "Кауфланд България" и с 250 089 лв. "Билла България" за заблуждаваща реклама по време на промоционални кампании със слънчогледово олио. Санкциите са 0.03% от нетните приходи от продажби на двете компании за 2021 г. Решенията могат да бъдат обжалвани пред Административен съд - София област, в 14-дневен срок.
Решенията идват след писма от 10 и от 15 март тази година, изпратени от Комисията за защита на потребителите до антимонополния орган. В тях се описват констатирани отделни случаи на липса или недостатъчни складови наличности на олио в конкретни обекти, въпреки че промоцията е анонсирана в рекламни брошури и интернет страници на двете вериги.

Четете целия текст на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България