С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

КЗК глоби с 565 хил. лв. "Кауфланд" и с 250 хил. лв. "Билла" заради промоция на олио

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 03 октомври 2022

Поводът са недостатъчни количества в обектите и складовете докато са били валидни по-евтините оферти

Фотограф: Георги Кожухаров

Комисията за защита на конкуренцията глоби с 565 052 лв. "Кауфланд България" и с 250 089 лв. "Билла България" за заблуждаваща реклама по време на промоционални кампании със слънчогледово олио. Санкциите са 0.03% от нетните приходи от продажби на двете компании за 2021 г. Решенията могат да бъдат обжалвани пред Административен съд - София област, в 14-дневен срок.
Решенията идват след писма от 10 и от 15 март тази година, изпратени от Комисията за защита на потребителите до антимонополния орган. В тях се описват констатирани отделни случаи на липса или недостатъчни складови наличности на олио в конкретни обекти, въпреки че промоцията е анонсирана в рекламни брошури и интернет страници на двете вериги.

Четете целия текст на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
ИПИ: Приносът на "Лидл" към икономиката на България за 2021 е 1.6 млрд. лева Първата оценка бе направена през 2019 г. и показа 1.12 млрд. лв. въздействие