Регистрация

Производителите на растителни масла са против изискванията за отчитане в реално време

Автор: Вера Денизова 26 септември 2019

Според БСК предложените от правителството акцизни регулации остават проблематични и след като бяха преработени

Фотограф: Анелия Николова

Скъпо, а в някои случаи и технически невъзможно е въвеждането на системи за отчетност в реално време в предприятията, които използват енергийни продукти с двойно предназначение. Това посочват от Българската стопанска камара в становище по внесените в парламента предложения за промени в Закона за акцизите и данъчните складове (ЗАДС) от правителството.

Първоначалните текстове бяха редактирани след обществените консултации по проекта, като те предвиждаха камери да следят денонощно всеки данъчен склад (т.е. там, където се съхраняват и произвеждат акцизни стоки) и да предават информацията в реално време към Агенция "Митници". Впоследствие изискването за монтиране на камери отпадна за производителите и вносителите на цигари, тъй като от началото на май всяка кутия с цигари и опаковка с тютюн е с уникален идентификационен код за проследяване.

Много труд за нищо

Внесените в парламента проектопромени в Закона за акцизите предвиждат всички предприятия, които в производството си използват енергийни продукти с двойно предназначение, да използват автоматизирани системи за отчетност, които позволяват на Агенция "Митници" извършването в реално време на контрол на количествата подобни акцизни стоки. От БСК обаче възразяват това изискване да се налага спрямо компаниите, които са освободени от акциз като краен потребител.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България