Регистрация

Евродепутати предлагат "двойният" стандарт при храните да е нелоялна практика

Автор: Деница Ватева 23 януари 2019

Онлайн платформите ще трябва да дават повече информация за предлаганите оферти и сравненията на цените им

Фотограф: Юлия Лазарова

Двойният стандарт при храните и други продукти трябва да бъде включен в "черния списък" с нелоялни търговски практики на ЕС. Онлайн платформите за търговия и сравняване на оферти ще трябва да разкриват информация как подреждат офертите, които показват и дали се проверява автентичността на рецензиите за определени стоки и услуги. За нарушения, засягащи потребителите в три държави-членки, да бъдат въведени глоби за максимум 10 млн. евро.

Тези промени в европейското законодателство за защита на потребителите бяха гласувани във вторник в комисията по вътрешен пазар и защита на потребителите към европейския парламент. След гласуване и в пленарна зала, предстои да се започнат разговори и със Съвета на ЕС.

Промените са част от ключовия пакет "Нова сделка за потребителите", който ЕК иска да прокара преди изтичане на мандата й през пролетта.

Единодушие за двойния стандарт

Във вторник комисията по вътрешен ред към европарламента прие текстове, които ще добавят двойния стандарт към храните към нелоялните търговски практики в ЕС. По този начин трябва да се реши казуса и според предложението на ЕК. Според европейските депутати продуктите с една и съща марка могат да се различават само при условия, свързани с "ясни и доказани регионални потребителски предпочитания, произход на местните съставки или изисквания на националното законодателство". В същото време обаче евентуалната разлика трябва да бъде ясно указана.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България