Регистрация

Столичната община отмени пълната забрана за фризери и скари по тротоарите

Автор: Десислава Лешарска, Мара Георгиева 27 декември 2018

Ограничението ще важи само за някои централни улици, и то след 2019 г.

Фотограф: Георги Кожухаров

Столичният общински съвет отмени пълната забрана за поставяне на хладилници, грилове и барбекюта по тротоарите. Тя ще важи само за някои централни улици, и то след края на 2019 г., решиха общинските съветници на последното си заседание. Ограниченията бяха въведени през лятото с нова Наредба за преместваемите обекти и рекламата, събрала над 70 критични становища от браншови организации, търговци и рекламодатели, които обаче не бяха отразени. Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки заведе дело срещу документа в Софийския административен съд.

Минимизирането на рекламата

Най-важните ограничения, включени в наредбата, са реклама да може да се поставя на не повече от 20% от площта на витрините, отделните видове рекламни елементи да се поставят по определена от общината схема. В първа зона (историческият център на столицата) наредбата не позволява рекламни елементи с изключение на тези, които са на спирките на градския транспорт и т.нар. покривна реклама. Възможностите за брандиране на сгради са много малко, както и вариантите за поставяне на билбордове в частни имоти. Тези правила влизат в сила в края на март.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България