Регистрация

КЗП забрани фиктивни намаления на електронен магазин за мебели

Автор: Регал 25 юли 2016
Контролният орган установи, че търговецът е обявил на сайта си отстъпки от 23% и 33% на някои модели на предлаганите от него мебели

Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите
Фотограф: Надежда Чипева

Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на онлайн магазин за мебели да анонсира нереални намаления, които могат да подведат клиентите да сключат неизгодни за тях сделки. Търговецът няма да има право да прилага нелоялната практика в бъдеще, а за установеното нарушение съгласно Закона за защита на потребителите ще му бъде наложена санкция в размер до 30 000 лв.

Контролният орган установи, че търговецът е обявил на сайта си отстъпки от 23% и 33% на някои модели на предлаганите от него мебели. В хода на проверката той не е успял да предостави убедителни доказателства, че съответните артикули са продавани на посочената стара цена поне един месец преди обявяването на намалението, каквото е изискването по закон. Това на практика означава, че е напълно възможно да е вдигнал цените за кратко, за да анонсира по-голям процент намаление или пък изобщо никога да не е предлагал тези мебели на по-високата цена, посочена като стара.

Отстъпка в размер на 1/3 или дори 1/4 от цената на по-скъпи стоки, каквито са мебелите, несъмнено би повлияла на потребителя при вземането му на решение за покупка. Рискът от това да остане с впечатлението, че му се предлага изключително изгодна сделка се увеличава в случаите, в които не е извършил предварително проучване на пазара. Именно затова експертите на КЗП съветват хората преди да направят своя избор, да открият и сравнят повече предложения на няколко търговци за интересуващите ги продукти. За да направят най-подходящия за тях избор, е важно при съпоставката да обърнат внимание не само на цената, но и на някои основни характеристики като материали, от които са изработени, условия за доставка и монтаж, поддръжка и гаранционна отговорност.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България