Регистрация

Имитиращите млечни продукти да са под различен бранд, обмислят от МЗХ

Автор: Регал 09 май 2016
Потреблението на продукти с немлечни суровини расте не само в България, но и в ЕС, казва министърът на земеделието и храните Десислава Танева

Фотограф: Цветелина Ангелова

МЗХ обмисля възможността за въвеждането на правила, според които производителите ще могат под една и съща марка да произвеждат само един тип млечен продукт - натурален или имитиращ, казва министърът на земеделието и храните Десислава Танева в интервю пред "24 часа" . Целта е потребителите да бъдат улеснени в избора си.

По думите на министъра потреблението на имитиращи млечни продукти е около 38-40% от общото в категорията по данни на НСИ. Според нея този процент е дори по-висок, но той расте не само в България, а и в другите европейски страни. ЕС не е въвел различни кодове за имитиращите продукти и няма как те да отделени от вътрешнообщностната търговия, отбелязва Танева.

Ръстът според министърът се дължи на жестоката конкуренця между големите мултинационални производители за намаляване на себестойността и съответно цената на продукцията. Това води до заместване на естествените суровини. "Уточнявам, че това е безопасно, съгласно всички европейски изисквания".

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България