Регистрация

"Вастон II", която продава пъстърва, ципура и лаврак на "Лидл"

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 23 октомври 2023

Компанията за преработка на риба инвестира в нова производствена база и фотосоларна инсталация в Костинброд

(от ляво надясно) Христо Георгиев, Албена Стефанова - съдружници във "Вастон II", Любен Стойчев - част от екипа на "Стоково снабдяване" в "Лидл България"
[Вастон II]

За 12 години софийската компания "Вастон II" отчита 350% ръст в продажбите на риба и рибни продукти в магазините на "Лидл България", съобщи Христо Георгиев, който държи 50% в компанията и е неин управител. Сред основните продукти, които фирмата доставя на "Лидл" (Lidl), са пъстърва, сьомгова пъстърва, ципура, лаврак и различни замразени риби. Новост от тази година са овкусените рибни продукти.

"Годишно в магазините на веригата се продават около 2000 тона риба и рибни продукти. "Лидл" купува над 60% от рибата от български фирми. "Вастон II" осигурява половината от артикулите, които предлагаме постоянно в асортимента, и 54% от продажбите на рибата. Само за 2022 г. оборотът на компанията с "Лидл България" е около 8 млн. евро без ДДС", коментира Любен Стойчев, който е част от екипа на "Стоково снабдяване" в "Лидл България" и отговаря за доставките на прясно месо и риба. Доставките за веригата, изглежда, са основният източник на бизнес за "Вастон II" , тъй като общият оборот на дружеството за 2022 г. е малко под 19 млн. лв.

Четете пълния текст на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Пазарът на кафе в България расте и през 2023 г. Ръстът е 12% и е резултат от вдигането на цената с 16%. Най-значим дял в продажбите има мляното кафе
Свежите витрини на "Кауфланд България" получиха сертификат за качество от TUV Austria От веригата отчитат покачващ се интерес към продуктите на щандовете, на които се предлагат над 400 пресни артикула