Регистрация

Mondelez и Chipita, или как се слива гигант с регионален лидер

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 05 декември 2022

Ивайло Найденов, вицепрезидент на Mondelēz International за Югоизточна Европа

Ивайло Найденов, вицепрезидент на Mondelēz International за Югоизточна Европа
Фотограф: Цветелина Белутова

През януари 2022 г. Mondelēz International приключи придобиването на Chipita, а през юли завърши интегрирането на новопридобитата компания. Какво включваше този процес на обединение?

- Това е доста комплексен процес. Той започва с подготовката за интегриране на системите, които се използват от двете компании, например за продажба, логистика и др., преминава през културата на тези компании и свършва с пълното им сливане в една. Системи, култура, хора, структура, процеси - всичко това се взема предвид след предварителна оценка, като всички тези системи се тестват как работят. При интеграцията на "Чипита" се използват системите на "Монделийз". Но от гледна точка на бизнес, на пазара в Гърция например възприехме модела на "Чипита", който преценихме, че е по-работещ за този пазар. Става въпрос за т.нар. DSG модел (Direct Store Delivery), при който търговските представители вземат поръчките и на следващия ден доставят продуктите директно в магазина. С други думи - при интеграцията се взима най-доброто от двете компании в крайния резултат.

Може да прочетете цялото интервю на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България